عادی انگاری کرونایی مردم/ روزهای بدون فوت کرونایی در قائمشهر\

عادی انگاری کرونایی مردم/ روزهای بدون فوت کرونایی در قائمشهر

  • کد خبر: 2111101571
  • چاپ
  • انتشار: 14 مهر 1400 - 10:13

وضعیت زرد کرونایی در شهرستان قائمشهر و کاهش آمار بستری و فوت ناشی از بیماری مبتلا به کووید 19 باعث شد که مردم نسبت به شرایط بی تفاوت بوده و پیش بینی می شود تا شاهد موج جدید کرونا در این شهرستان باشیم.

به گزارش استناد نیوز، شهرستان قائمشهر در 27 شهریورماه امسال هنگامی که از پیک پنجم گذر و در شرایط زرد کرونایی قرار گرفت با کاهش آمار بستری بیماران کرونایی و شتاب در تزریق واکسیناسیون مواجه شد.

کاهش بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در شهرستان قائمشهر سبب شد تا بار دیگر استفاده از ماسک در این شهرستان کاهش و همچنین شاهد شلوغی بازار، رفت و آمدهای بی مورد مردم در خیابان ها، آزمایشگاها، مغازه ها و پهن شدن بساط دستفروشان باشیم.

متاسفانه هنگامی که هشدارها توسط مسئولین و اطلاع رسانی در صدا و سیما کمتر می شود ما شاهد سهل انگاری بیشتر مردم هستیم به طوری که طبق مشاهدات خبرنگار استناد نیوز از یکی از آزمایشگاه های سطح شهر قائمشهر؛ یک پدر و مادر با دو فرزند که در اوج شلوغی به این مرکز مراجعه کرده بودند تنها دلیل مراجعه به آزمایشگاه را کمتر شدن کرونا و احساس خطر نکردن اعلام کرده بودند.

روزهای بدون فوت کرونایی در قائمشهر

طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر، هم اکنون 30 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری هستند.

خوشبختانه در چند روز اخیر شاهد فوت بیماران مبتلا به کووید 19 در شهرستان قائمشهر نبوده ایم.

در 24 ساعت گذشته حدود 57 بیمار سرپایی به بیمارستان های شهرستان قائمشهر مراجعه کردند که این آمار به نسبت دو روز گذشته کاهشی شده است.

کرونا همچنان شکننده است

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه با بی تفاوتی دستورالعمل های بهداشتی و ادامه عادی انگاری ها شاهد پیک جدید خواهیم بود، گفت: به جرات می توان عنوان کرد که هم اکنون این ویروس پشت درب های خانه هاست و به شدت هشدار می دهیم که مردم با مدیریت و رعایت توصیه های بهداشتی، از انفجار شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

دکتر محمد گران با بیان اینکه از مردم می خواهیم تا به نزولی شدن آمارها در برخی از روزها دل خوش نکنند، افزود: با توجه به آمارهای روزانه که در خصوص کرونا ارائه می شود و گاهی کم یا زیاد می شود، مردم نباید فکر کنند که این بیماری تمام شده است. مردم باید فرض را بر این بگذارند که این بیماری وجود دارد و هر آدمی که در جامعه زندگی می کند، می تواند ناقل بیماری باشد و امکان دارد که بیماری را به دیگران منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه سویه های بیماری کرونا متغییر است و ایمنی افراد هم 100 درصد نیست بنابراین همه باید بعد از تزریق واکسن پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: تزریق واکسن کرونا افراد را از خطر مرگ بیماری کووید 19 نجات می دهد اما شاهد بستری و ابتلا به این بیماری خواهیم بود، بنابراین از مردم می خواهیم تا همچنان از رفت و آمدهای بی مورد در سطح شهر جلوگیری کنند.

شتاب تزریق واکسن دلیلی بر ریشه کن شدن بیماری نیست

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا شتاب گرفته اما این دلیل بر ریشه کن شدن بیماری نیست، گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از 255 هزار و 286 دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که از این تعداد 178 هزار و 761 دز مربوط به نوبت اول و مابقی نوبت دوم بوده است.

دکتر گران با بیان اینکه تاکنون بیش از 66 درصد از جمعیت بالای 12 سال در شهرستان قائمشهر نوبت اول را دریافت کرده اند، افزود: بیش از 28 درصد از جمعیت بالای 12 سال هم دو نوبت واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند.

ثبت 30 بیمار مبتلا به کووید 19 در قائمشهر

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شمار کل بیماران بستری در شهرستان قائمشهر 30 نفر است، گفت که از این تعداد 17 نفر در بیمارستان رازی و مابقی هم در ولیعصر بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در 24 ساعت گذشته 6 بیمار جدید ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های قائمشهر بستری و 13 بیمار هم ترخیص شدند، افزود: آمار بستری جدید بیماران مبتلا به کووید 19 در تاریخ دوازدهم مهرماه 12 نفر و ترخیص هم 6 نفر بوده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار