فراز و نشیب های موج کرونایی در قائمشهر/ تزریق بیش از 244 هزار واکسن کرونا\

فراز و نشیب های موج کرونایی در قائمشهر/ تزریق بیش از 244 هزار واکسن کرونا

  • کد خبر: 2111101565
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1400 - 09:58

وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان قائمشهر اگر چه حدود پانزده روز به واسطه  کاهش نسبی آمارها، رنگ قرمز را به نارنجی و زرد تبدیل کرده است اما کاهش و افزایش آمارهای مراجعه و بستری نشان می دهد که همه گیری این بیماری همچنان وجود دارد و در شرایط شکننده ایی قرار داریم.

 

به گزارش استناد نیوز، تیرماه امسال زمانی که گونه دلتای ویروس کرونا اکثر شهرهای ایران را وارد موج پنجم و شرایط قرمز کرده بود، آمار بستری بیماران کرونایی در شهرستان قائمشهر در نقطه پیک به بیش از 410 نفر رسیده بود.

قائمشهر از جمله چند شهرستان مازندران بود که دیرتر از سایر مناطق در موج پنجم به نقطه پیک رسید و بیشترین روزهای وضعیت قرمز کرونایی را تجربه کرد. در حالی که بسیاری از شهرستان های مازندران در نیمه اول شهریور نقطه پیک را پشت سر گذاشته و از رنگ  قرمز وارد نارنجی شده بودند ، روند کاهشی کرونا از نقطه پیک در این شهرستان از ۲۷ شهریور ماه آغاز شد و تاکنون با تلاش کادر بهداشت و درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ، قائمشهر موفق شد از وضعیت قرمز به نارنجی و سپس رنگ زرد را تجربه کند.

براساس آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر، در حال حاضر 36 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری هستند. در حالی که آمار بستری بیماران کرونایی در روز هشتم مهرماه به همین تعداد بوده اما در روز هفتم مهرماه با افزایش  44 نفری مواجه بود.

پنج بیمار جدید مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان های قائمشهر بستری و 3 بیمار هم ترخیص شدند.

در تاریخ هشتم مهرماه 2 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های قائمشهر بستری و 10 بیمار هم ترخیص شده بودند.

در سه روز گذشته استفاده کنندگان از مجموعه بخش های مراقبتی سرپایی به 85 نفر رسیده بود که این آمار در 24 ساعت گذشته کاهش و  با 76 نفر مراجعه مواجه بوده است.

2 بیمار کووید 19 طی 24 ساعت گذشته در قائمشهر جان باختند.

در هشتم مهرماه موردی از فوت به علت کرونا در این شهرستان ثبت نشده بود.

مسئولان بهداشتی همیشه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها اعلام می کنند.

از ابتدای بیماری کرونا تاکنون بیش از 12 هزار نفر در بیمارستان های قائمشهر بستری شدند

براساس گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر، از ابتدای بیماری کرونا تاکنون 12 هزار و 460 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های قائمشهر بستری و 11 هزار و 263 نفر هم ترخیص شدند.

بر اساس این گزارش آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در قائمشهر از ابتدا تاکنون به یکهزار و 161 نفر رسید که 936 نفر از قائمشهر و مابقی از سایر شهرستان ها بوده است.

تزریق بیش از 244 هزار واکسن کرونا

تاکنون در شهرستان قائمشهر 244 هزار و 793 دز واکسن کرونا تزریق شده که از این تعداد 169 هزار و 780 دز مربوط به نوبت اول و 75 هزار و 13 دز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون بوده است.

گرچه تزریق واکسن در حال انجام شدن است اما رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهم ترین و بهترین عامل برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار