60 درصد نانوایی های مازندران دوگانه سوز شدند\
  • مدیر کل غله مازندران؛

60 درصد نانوایی های مازندران دوگانه سوز شدند

  • کد خبر: 2111101558
  • چاپ
  • انتشار: 04 مهر 1400 - 10:40

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام این که حدود ۶۰ درصد نانوایی‌های استان طی سه سال گذشته دوگانه سوز شدند ، گفت که مالکان بقیه نانوایی‌ها هم با توجه به پیش‌بینی تداوم کمبود و قطعی برق در فصل سرد سال ، باید هر چه زودتر نسبت به تجهیز نانوایی‌ها خود به سوخت جایگزین اقدام کنند.

 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، عباسعلی وفایی‌نژاد روز یکشنبه با بیان این مطلب، افزود: برای دوگانه سوز شدن واحدهای باقی مانده و رفع مشکلات زیرساختی در نانوایی ها، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران پرداخت می‌شود و درصورتی که مالکان نانوایی‌ نسبت به اجرای طرح دوگانه سوز شدن نانوایی ها اقدام نکنند، سهمیه آرد آنها قطع خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح طرح دوگانه سوز شدن نانوایی‌ها را پخت نان در زمان های بحرانی و در شرایط نامساعد جوی و کمبود یا قطعی برق دانست و گفت : در سال های گذشته باتوجه به سرد شدن تدریجی دما و افت گاز و قحطی برق، شاهد تعطیلی برخی از نانوایی‌های شهرستان های استان و گلایه مردم بودیم ، اما با اجرای مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان و تامین سوخت جایگزین امسال قصد داریم ، تعطیلی نانوایی ها به دلیل تامین نشدن سوخت در فصل سرد سال در مازندران را به صفر برسانیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود  تمام نانوایی های استان نسبت به طرح دوگانه سوزی براساس ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده از جمله قطع سهمیه آرد، حداکثر تا شروع فصل سرد سال اقدام خواهند کرد.

وفایی نژاد با بیان اینکه بیش از پنج هزار واحد نانوایی دولتی و آزاد پز در استان مازندران وجود دارد، گفت : نانوایی‌های مازندران برای فعالیت در فصل سرد سال باید به سوزاندن سوخت گازوئیل در صورت نیاز و زمان بحرانی مجهز شوند.

وی افزود : فرایند پرداخت تسهیلات به دستکم ۲ هزار نانوادار استان براساس زمان‌بندی در حال انجام است و پیش بینی می شود در ماه‌های آینده روند دوگانه سوز شدن نانوایی های مازندران  روند چشمگیری یابد.

سردی هوا و افت فشار گاز و کاهش تولید برق در زمستان سال ۱۳۹۹ ، باعث خاموشی برق و قحطی گاز در بسیاری از نقاط مازندران شد و به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار استان، در ۴۵ روز از فصل زمستان سال گذشته ، گاز و برق ۱۵۰ واحد صنعتی بزرگ استان به دلیل سردی هوا قطع بود و همچنین این مشکل باعث تعطیلی تعدادی از نانوایی های استان شد.

در دومین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان مازندران که در اواخر شهریور امسال برگزار شد مصوبه ای با عنوان ضرورت دوگانه سوزی واحدهای خبازی با نظارت کارگروه سازمان صنعت، معدن و تجارت و با محوریت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان نسبت به پیش بینی و ارتقاء حجم دوگانه سوزی واحدهای خبازی برای فصل سرما گذرانده شد.

مدیرکل غله مازندران با بیان اینکه ماهانه ۱۸ هزار تن آرد در نانوایی های استان با قیمت های مصوب هر یک کیلوگرم ۶۶۵ تومان دولتی و ۹۰۰ تومان نیمه دولتی توزیع می شود، تصریح کرد: سالانه ۴۴۰ هزار تن گندم، برای تامین آرد و نان در استان مصرف می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد در استان هزینه می شود، افزود: تخصیص مجوز نانوایی ها نباید به عنوان یک شغل تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شود بلکه باید به این حرفه به عنوان کسب و کار محله‌ای باهدف سهولت در خدمات رسانی به مردم نگاه کرد.

سالانه ۳۶۰ هزار تن آرد به بیش از پنج هزار نانوایی دولتی و آزادپز استان مازندران توزیع می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار