کرونا 40 هزار ناجی و مربی شنا در کشور را بیکار کرد/تعطیلی بیش از 3 هزار استخر\

کرونا 40 هزار ناجی و مربی شنا در کشور را بیکار کرد/تعطیلی بیش از 3 هزار استخر

  • کد خبر: 2111101504
  • چاپ
  • انتشار: 22 شهریور 1400 - 15:37

دبیر کل فدراسیون شنا و شیرجه و واترپلو با اشاره به بسته شدن استخرها به دلیل کرونا از بیکار شدن حدود ۴۰ هزار ناجی و مربی شنا در این مدت در کشور خبر داد.

 

 به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، حمید اسکندریون روز دوشنبه در حاشیه مسابقات شنای آب های آزاد قهرمانی کشور در نوشهر ، افزود : سه هزار و ۲۰۰ استخر ها در سراسر کشور با شیوع ویروس کووید-۱۹ از بهمن ماه سال ۹۸ تاکنون تعطیل شدند.

وی گفت : تعطیلی استخرها در ۱۸ ماهه گذشته موجب بیکاری حدود ۴۰ هزار ناجی و مربی شنا را در کشور به همراه داشت که موجب شد علی رغم تلاش فدراسیون برخی از ناجیان و مربیان این ورزش را رها کرده و به دنبال شغل های دیگری بروند.

دبیر کل فدراسیون شنا و شیرجه و واترپلو اظهار داشت: امیدواریم با عادی شدن وضعیت کرونا شروع فعالیت استخرها در مهرماه آغاز شود تا فدراسیون نیز برنامه ها را به نحو مطلوب اجرا کند.

وی ادامه داد : عنوان این مسابقه را نیز شروع دوباره در نظر گرفتیم تا شاهد برگزاری فعالیت استخرها و مسابقات در ماه آینده باشیم.

اسکندریون گفت: برنامه های تیم های ملی در حال برگزاری است و ورزشکاران در مسابقات مختلف شرکت می کنند.

وی همچنین از برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد قهرمانی بزرگسالان در رده سنی ۲۵ تا ۸۰ سال در ۲۹ شهریور ماه که به عنوان ورزش همگانی شنا محسوب می شود در نوشهر خبر داد.

۱۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته براساس آمار سال ۹۸ در این فدراسیون فعالیت  می کنند که ۳۵ درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند و این در حالی است که ۱۰ درصد جمعیت کشور نیز از این ورزش بهره می برند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار