موسی محمودیان، کوهنورد قائمشهری برای چهارمین بار قله دماوند را فتح کرد\

موسی محمودیان، کوهنورد قائمشهری برای چهارمین بار قله دماوند را فتح کرد

  • کد خبر: 2111101484
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1400 - 10:27

موسی محمودیان کوهنورد قائمشهری برای چهارمین بار موفق شد تا قله دماوند موسوم به بام ایران را، فتح کند.


به گزارش استناد نیوز، کوهنوردی از پرطرفدارترین و لذت ‌بخش ‌ترین شکل‌ های طبیعت‌ گردی و در عین حال ورزشی جذاب و چالش‌ برانگیز است که نه‌ تنها لذت وافری از تماشای افق‌ های باز را پیشکش شما می‌کند، بلکه نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامت روحی و جسمی‌ شما دارد.
فارغ از اینکه به‌ تنهایی یا گروهی راهی کوهپیمایی می‌ شوید یا تورهای طبیعت ‌گردی و گردشگری را برای این منظور انتخاب می ‌کنید، کوهنوردی می‌ تواند تجربه‌ ای عالی برایتان باشد که شوق تکرار آن رهایتان نکند یا به حدی به شما بد بگذرد که فکر تکرار آن را از سرتان بیرون کنید.
موسی محمودیان 64 ساله نشان داد که کوهنوردی سن و سال ندارد و از هر زمانی که اراده کنید می توانید فاتح بزرگ ‌ترین قله ها شوید.
او بیش از 11 سال است که در عرصه کوهنوردی فعالیت می کند و اخیرا در شرایط بد آب و هوایی تواسنت قله دماوند با ارتفاع 5 هزار و 610 متر را فتح کرد.
همچنین او در این چند سالی که فعالیت کوهنوردی دارد توانست سه مرتبه قله علم کوه، 4 مرتبه قله سبلان، چندین مرتبه خرو نرو، بیش از 6 بار قله کهون، بیش از 4 بار قله نیزوا و بسیاری از قله های دیگر در ایران را فتح کند.
قله دماوند در شمال کشور واقع شده است و با ارتفاع ۵۶۱۰ متر از سطح دریا، بلندترین قله ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است.
دماوند در رتبه‌ بندی‌های جهانی نیز دوازدهمین کوه برجسته و مستقل دنیاست.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار