3 طرح آبرسانی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/ حدود 3 هزار متر اصلاح شبکه انجام می شود\

3 طرح آبرسانی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/ حدود 3 هزار متر اصلاح شبکه انجام می شود

  • کد خبر: 2111101454
  • چاپ
  • انتشار: 10 شهریور 1400 - 09:29

به مناسبت آخرین روز از هفته دولت و در راستای افزایش توان تامین و حل مشکل کمبود آب در مناطق شرقی قائمشهر، 3 طرح آبرسانی با حضور نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران، فرماندار قائمشهر، مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر و بعضی از مدیران شهرستانی در سطح این شهرستان افتتاح  وکلنگ زنی شد.

 

به گزارش استناد نیوز، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران ، افزود: به مناسبت هفته دولت 9 پروژه با اعتباری بالغ بر 233 میلیارد ریال در سطح این استان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

علی اصغر علیپور گفت: در شهرستان قائمشهر برای به حداقل رساندن تنش آبی، اقدامات موثری انجام شده است.

وی بیان کرد: برای تامین آب در شهرستان قائمشهر طرح و تجهیز 2 حلقه چاه با آبدهی 45 لیتر در ثانیه، نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور، احداث خط انتقال آب به طول ۴۵۰ متر و غیره انجام شده است.

قائم مقام آب و فاضلاب مازندران، تصریح کرد: همچنین در راستای افزایش حجم ذخیره آب و افزایش توان آبدهی و راندمان ایستگاه پمپاژ با مقاوم سازی مخزن جهت اجرای طرح پدافند غیر عامل و اجرای لوله خروجی ۱۴۰۰ میلیمتر کف مخزن به طول ۲۰۰ متر با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیون ریال در شهرستان قائمشهر کلنگ زنی شد.

علیپور یکی از مشکلات کمبود آب را فرسودگی شبکه های لوله آب اعلام کرد و گفت: امسال و به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، حدود 3 هزار متر اصلاح شبکه در دست اقدام است که بخشی از آن انجام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان قائمشهر جزء پنجمین شهرستان الویت دار استان برای بحث فاضلاب است، گفت: در بحث اصلاح شبکه هم این شهرستان جزء دومین برنامه الویت دار ما در سطح استان است که برای امسال اجرایی شود.

آب

تلاش برای کاهش قطعی آب

مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به قائمشهر هدف از اجرای این پروژه را افزایش توان تامین و حل مشکل کمبود آب در مناطق شرق این شهر، تعویض لوله های فرسوده، کاهش هدر رفت و تامین برق اضطراری در راستای اجرای طرح پدافند غیرعامل اعلام کرد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دکتر مصطفی زمانی تعداد خانوار بهره مند از این طرح را بیش از 9300 خانوار اعلام کرد.

وی بیان کرد: برای طرح آبرسانی به قائمشهر عملیات اجرایی شامل بهسازی و مهندسی مجدد و تجهیز 2 حلقه چاه با آبدهی 45 لیتر در ثانیه، احداث خط انتقال آب به طول ۴۵۰ متر،اصلاح شبکه توزیع به طول ۳ هزار متر  و نیز نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور انجام شد.

مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر از نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: تمام تلاشمان را به کارگیری کرده ایم تا در زمان قطعی برق، مشترکین ما دچار قطعی آب نشوند.

زمانی در پایان گفت: از سال گذشته تاکنون 55 کیلومتر از تعویض شبکه و بهسازی در سطح این شهرستان انجام شده است.

آب



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار