پنج طرح عمرانی در شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد\
  • به مناسبت هفته دولت:

پنج طرح عمرانی در شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد

  • کد خبر: 2111101448
  • چاپ
  • انتشار: 08 شهریور 1400 - 19:56

به مناسبت آخرین روز از هفته دولت و در روز دوشنبه پنج طرح عمرانی شهرداری قائمشهر با حضور صالح زاده شهردار، مهندس علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، دکتر عبوری معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، مهندس نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران، مهندس یوسف پور فرماندار، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر و مسئولین شهری افتتاح و کلنگ زنی شد.

 به گزارش استناد نیوز، شهردار قائمشهر با بیان اینکه در چند مدت اخیر با تعامل شهرداری و شورای دوره ششم اتفاقات خوبی در این شهر در حال انجام است، گفت: در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات مشترکی بین شهرداری و شرکت بازآفرینی کشور در حال انجام شدن است که برای ساخت اولین فرهنگسرای بزرگ در این شهر ۱۳ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

عباس صالح زاده ادامه داد: برای ساخت اولین فرهنگسرا قائمشهر عملیات اجرایی کار آغاز و پیمانکار توسط شرکت بازآفرینی مشخص و زمین هم در فضایی به مساحت هفت هزار متر مربع توسط شهرداری در حریم رودخانه سیاه رود به شرکت واگذار شده است.

وی بیان کرد: برای ساخت این فرهنگسرا قسمتی از عملیات اجرایی کار با شرکت بازآفرین و همچنین قسمتی از محوطه سازی هم بر عهده شهرداری است که این قول را از معاون وزیر راه و شهرسازی برای تامین اعتبار گرفته ایم تا با قدرت این پروژه را به سرانجام برسانیم.

صالح زاده ابراز امیدواری کرد تا این فرهنگسرا با ظرفیت 600 صندلی در دهه مبارک فجر امسال  به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص حریم رودخانه سیاه رود قائمشهر طرحی تهیه و پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، گفت: این میزان اعتبار برای آزادسازی رودخانه سیاه رود است تا با ساخت کنار گذر بتوانیم نسبت به تجهیز مبلمان هم اقدام کنیم.

صالح زاده با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ساختمان گرمخانه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۰۰ نفر به بهره برداری رسیده است، افزود: این ساختمان برای ساماندهی افراد بی خانمان بنا گردید تا یکی از کمبودهای شهر قائمشهر در این زمینه مرتفع گردد.

شهردار قائمشهر دیگر طرحی که به مناسبت هفته دولت در شهر قائمشهر به بهره برداری رسید را سالن ورزشی بانوان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان اعلام کرد که ارزش روز آن بسیار بیشتر از این مبلغ می باشد.

صالح زاده بیان کرد: به مناسبت هفته دولت ساختمان مدیریت بحران و خدمات شهری شهرداری قائمشهر نبز با هزینه بالغ بر 5 میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح چهار راه جویبار به چمازکتی به عنوان پروژه  مشترک بین راهداری و شهرداری خبر داد و گفت: برای به بهره بردرای رسیدن این طرح ۲۵ میلیارد تومان راهداری ۲۵ میلیارد تومان هم شهرداری هزینه می کنند.

وی در پایان پیش بینی ساخت و بهره برداری از این پروژه را 15 ماه اعلام کرد و گفت: این طرح در دو مسیر رفت و برگشت با عرض 10 متر به بهره برداری خواهد رسید که این پروژه از اولویت های مهم شهرداری قائمشهر می باشد.

شهرداری

ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در محلات قدیمی شهرها مواجه هستیم فرسودگی بافت آن است، گفت که خوشبختانه در شهرستان قائمشهر با همکاری بین مدیریت شهری شهرداری و راه و شهرسازی شاهد  یکی از اماکن ورزشی در منطقه ترک محله قائمشهر بوده ایم.

مهدی عبوری، افزود: شاید شهر قائمشهر از لحاظ توسعه به نسبت دیگر شهرهای مازندران کمی عقب مانده تر باشد،  اما همه ما باید تمام تلاش خود را برای تامین مالی در این شهر به کارگیری کنیم.

وی در پایان از طرح تولید سالانه یک میلیون مسکن در کشور خبر داد و افزود: برای ساخت واحدهای شهری 400 میلیون تومان و روستایی 250 میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد.

شهرداری

بیش از 2 میلیارد تومان اوراق قیر در اختیار شهرداری قرار گرفت

مدیر کل راه و شهرسازی در آئین افتتاحیه این طرح، گفت: در سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان اوراق قیر در اختیار شهرداری قائمشهر قرار گرفته است.

سید محمد نظری با بیان اینکه برای ساخت اولین مجتمع فرهنگسرا در  شهر قائمشهر با ظرفیت 600 نفر 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 4 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است، افزود: عملیات اجرایی ساخت این مجتمع فرهنگی آغاز شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای مجموعه سیاه رود تفاهم نامه بین این ارگان و شهرداری بسته شد، گفت : تاکنون از محل اعتبارات سازمان بازآفرینی بیش از 3 میلیارد تومان برای دیواره سازی هزینه شده است.

شهرداری

شهرداری



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار