سیل به مازندران بیش از 500 میلیارد تومان خسارت زد\

سیل به مازندران بیش از 500 میلیارد تومان خسارت زد

  • کد خبر: 2111101433
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1400 - 08:43

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت سیلاب چندر روز گذشته بیش از 500 میلیارد تومان به به بخش های مختلف سطح این استان خسارت وارد کرد.


به گزارش استناد نیوز، علی اصغر احمدی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده بخش کُجُور شهرستان نور با اعلام این خبر گفت: گزارش خسارات به هیأت دولت ارسال شده که بعد از ابلاغ مصوبات دولت، برای پرداخت یا جبران بخشی از خسارات وارده شامل تأسیسات زیربنایی، مسکن و کشاورزی اقدام خواهیم کرد.
وی گفت: شهر کُجُور به دلیل شرایط تُوپُوگرافی، بیشتر خیابان‌های آن بر اثر بارندگی‌های شدید به عنوان مَسیل، نقش هدایت کننده آب عمل کرده و شهر را دچار مشکل می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: در بازدید روز گذشته مقرر شد، تا سازمان بسیج سازندگی در مکانی که ضرورت دارد نسبت به ساخت کانال سنگی کرده و استانداری و اداره مدیریت بحران استان هم برای تأمین اعتبار اقدام خواهند کرد.
وی بیان کرد: همچنین ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ه) بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور تا شنبه ششم شهریور، اقلام مورد نیاز مانند فرش، یخچال و دیگر لوازم خانگی ضروری را در شهر کُجُور و روستا‌ها میان سیل‌زدگان توزیع می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به کمک‌های کمیته امداد استان برای ساخت و تعمیر مسکن تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای ۱۵ واحد مسکونی تسهیلات معیشتی پرداخت کرده که از هفته آینده عملیاتی می‌شود.
کارشناسان در حال ارزیابی خسارت مناطق سیل زده
احمدی گفت: منابع طبیعی غرب مازندران هم برای جلوگیری از تکرار خسارات ناشی از وقوع سیلاب، در بالادست شهر کُجُور اقدام به اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله سیل بند‌های ضروری می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه بخشی از شهر کُجُور دارای آثار میراث فرهنگی است، همکاری‌های لازم میراث فرهنگی استان را ضروری دانست.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار