کرونا تهاجمی تر از گذشته می تازد/ لامبدا خطرناک تر از دلتا\

کرونا تهاجمی تر از گذشته می تازد/ لامبدا خطرناک تر از دلتا

  • کد خبر: 2111101417
  • چاپ
  • انتشار: 03 شهریور 1400 - 14:43

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه لامبدا از دلتا خطرناک تر است، گفت: با توجه به شناسایی بیماری لامبدا در ترکیه و نیز احتمال شیوع موج ششم کرونا، کشورمان از مرز‌های غربی و هوایی در معرض خطر قرار دارد.


به گزارش استناد نیوز، دکتر سید فرزاد جلالی روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: چند ماه گذشته برای نخستین بار سوش لامبدا به عنوان نوع جدید جهش یافته بیماری کووید ۱۹ در کشور پرو شناسایی شد که سریع به کشور‌های دیگر مانند آرژانتین، شیلی، کلمبیا سرایت کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ کشور جهان درگیر سوش لامبدا هستند افزود: از جمله ویژگی‌های لامبدا می‌توان به سرایت پذیری سریع‌تر نسبت به انواع دیگر ویروس کووید ۱۹، واکسن گریزبودن، طول درمان زیاد، درگیر شدن افراد سنین پایین و نیز شناسایی نشدن دارویی مشخص برای آن نام بُرد.
دکتر جلالی گفت: با توجه به شناسایی این بیماری در ترکیه و نیز احتمال شیوع موج ششم کرونا، کشورمان از مرز‌های غربی و هوایی در معرض خطر قرار دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه علائم لامبدا تفاوت زیادی با ویروس کرونای یوکوهان ندارد افزود: علاوه بر تب، سرفه خُشک، خستگی از دیگر علائم آن گلودرد، اسهال، سردرد، از دست دادن حس بویایی و چشایی، گاهی زخم‌های پوستی و نیز گاهی تغییر رنگ در دست و پا‌ها است.
دکتر جلالی با تاکید بر مراقب بودن مردم نسبت به علائم مربوطه، مهمترین عامل پیشگیری از ویروس سوش لامبدا را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، تهویه مناسب، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات اعلام کرد.
عبور از قله موج پنجم کرونا در بابل
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل هم گفت: در حال حاضر پیک پنجم کرونا که یکی از سهمگین‌ترین و به لحاظ شمار بیماران، پُر تعدادترین پیک‌های مربوطه قرار داریم که نسبت به اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ شدیدتر است.
دکتر قاسم زاده با اشاره به اینکه با تلاش کادر درمان و همه بیمارستان‌های شهرستان بابل تا حدّ زیادی از قله پیک پنجم کرونا عبور کرده ایم افزود: هم اکنون ۹۰۰ بیمار کرونایی شامل ۳۷۳ بیمار دائم و بقیه موقّت در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل به فعالیت مرکز بستری موقّت (صحرایی) در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: قبل از پیک پنجم کووید ۱۹، آمار میزان رعایت شیوه نامه بهداشتی در شهرستان بابل کمتر از ۴۰ درصد بوده و در حال حاضر این میزان به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار