45 هزار دز واکسن وارد مازندران شد/تزریق یک میلیون و 800 هزار دز واکسن\

45 هزار دز واکسن وارد مازندران شد/تزریق یک میلیون و 800 هزار دز واکسن

  • کد خبر: 2111101396
  • چاپ
  • انتشار: 31 مرداد 1400 - 17:22

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ازوارد شدن ۴۵هزاردز واکسن جدید به استان خبر داد و گفت:از آن جایی که فاصله زمانی تزریق دز دوم نباید بیش از حد شود و از طرفی اختلاف نفرات دز اولی‌ها با دز دومی ها زیاد است،دراین مرحله اولویت تزریق با کسانی که باید دز دوم بزنند،است.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، دکتر قاسم اویس روز یکشنبه ضمن قدر دانی از همکاری مردم استان ،توضیح داد:تاکنون یک میلیون و ۸۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف اعلامی وزارت بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شده است که بیش از ۸۰۰هزار نفر از گروه های هدف استان دز اول را زدند که در نوبت دریافت دز دوم قرار دارند.
مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است. دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بابل را با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت زیر پوشش دارد و سهمیه جداگانه دریافت می کند.
وی با اشاره به این که واکسیناسیون بدون تاخیر در حال انجام است و حتی در تعطیلات ۶ روزه مراکز تجمیعی استان تزریق واکسن را انجام می دادند ،از شهروندان خواست تا با هماهنگی به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه مازندران در عین حال گفت که البته تزریق افراد واجد شرایط به ویژه کسانی که دارای بیماری خاص هستند و یا جا ماندگان سنین بالای ۶۰ سال به عنوان افراد دارای اولویت ،می توانند نوبت اول تزریق را داشته باشند.
اویس واکسن های جددی رسیده را شامل ۴۰ هزار دز واکسن سینوفارم چینی و پنج هزار دُز واکسن کووایران برکت معرفی کرد.
معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رسیدن محموله جدید واکسن طی ۲ روز آینده خبر داد و گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت در حال حاضر سامانه ثبت نام واکسن برای سنین ۵۰ سال به بالا باز شده است و افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا می توانند وارد سامانه شده و نام نویسی کنند.
وی اظهار داشت: به همه واجدین شرایط برای اطلاع از زمان و مکان واکسیناسیون پیامک داده می شود و شهروندان از حضور بدون نوبت در مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.
آمار فوتی همچنان بالا
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در خصوص وضعیت کرونایی استان توضیح داد و گفت: در حال حاضر میزان مراجعه بیماران سرپایی کاهش یافته است ولی تعداد بیماران بستری در روزهای اخیر ثابت مانده است.
اویس نسبت به آمار فوتی های استان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه با وجود شرایط ثابت کرونایی در چند روز اخیر آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید همچنان بالا است.
بنابر تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل شنبه ۳۰ مردادماه ۳۴ مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان مازندران ثبت شد که این عدد برای روز جمعه گذشته ۳۳ نفر بود.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی را تنها راه خروج از وضعیت قرمز استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی اندگکی افزایش داشته است و به حدود ۵۵ درصد رسیده است که امیدواریم با افزایش آن شیوع ویروس کاهش یابد.
در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مجموع قربانیان کرونا در مازندران از ابتدای مرداد تا امروز به ۹۹۶ نفر رسیده است که از میزان فوتی های مازندران در ۴ ماهه نخست امسال نیز پیشی گرفته است .
تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران نیز در ادامه روند کاهشی که از ۲۱ مرداد آغاز شد همچنان کاهشی است و به سه هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است. اما آمار مجموع بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۱۲ نفری نسبت به روز قبل به ۴۲۴ نفر رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار