اعمال سختگیرانه ورود خودرو غیربومی به مازندران/ از ورود مسافران به روستاهای مازندران جلوگیری می شود\

اعمال سختگیرانه ورود خودرو غیربومی به مازندران/ از ورود مسافران به روستاهای مازندران جلوگیری می شود

  • کد خبر: 2111101383
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1400 - 14:14

استاندار مازندران نسبت به هرگونه کوتاهی در اعمال محدودیت‌های کرونایی ۶ روزه مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد و گفت : اگر چه امکان بستن زودهنگام راه‌های استان میسر نشد ، ولی از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه حتی یک دستگاه خودروی غیربومی هم نباید وارد مازندران شود.

 

به گزارش   استناد نیوز، ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست روز شنبه خود تعطیلی تمامی مشاغل و اصناف ، بانک ها و موسسات عمومی و خصوصی را از روز دوشنبه ۲۵ مرداد به مدت پنج روز تعطیل و اعلام کرد که هرگونه تردد بین استانی هم از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ممنوع است.

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان افزود : از دیروز که مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور مبنی بر تعطیلی سراسری اعلام شد، با وزارت کشور، دفتر ریاست جمهوری و دستگاه قضایی تماس داشتم و پیگیری کردم که راه‌های ورودی استان را ببندیم. ‎

وی با بیان اینکه هفته قبل هم برای  انسداد راه های استان مکاتبه شده بود ، اظهار داشت : باتوجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان مطلوب نیست و از طرفی این خطه همواره هدف نهایی برای سفر مردم در تعطیلات است، ناچار هستیم برای کاهش ترددها سخت گیری داشته باشیم. 

استاندار مازندران با اعلام اینکه تردد به داخل استان و ترددهای درون شهری برای دورهمی ها مشکل اصلی استان است، تصریح کرد: ورود به استان های قرمز ممنوع است و هر فردی که  از استان های دیگر وارد مازندران شود ، از نیروهای انتظامی و نظامی می خواهم که علاوه بر اعمال جریمه ، آنان را برای خروج از مازندران هدایت کنند.

حسین زادگان تاکید کرد : در موج های اول بدون مجوز راه را بستم و توبیخ هم شدم، قبلا ستاد مبارزه با کرونا شکل نگرفته بود اما الان ستاد ملی مبارزه با کرونا شکل گرفته است و باید مصوبه ستاد را اجرا کنیم و همه تلاش خودم را کردم که راه های استان را زودتر ببندم ، اما مخالفت شد. 

وی  با تاکید بر اینکه تعطیلی و محدودیت های کرونایی مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باید درست و دقیق اجرا شود ، گفت : محدودیت ترد و منع ورود به استان باید کاملا اعمال و رعایت شود و از سپاه و هلال احمر استان می خواهم به نیروی انتطامی کمک کنند و نگذارند حتی یک دستگاه خودرو وارد استان شود. 

اظهارات استاندار مازندران ساعاتی پس از آن صورت می گیرد که گزارش های تصویری دوربین های راهداری و کلیپ های منتشر شده از سوی شهروند خبرنگاران نشان می دهد شنبه شب صف طولانی خودروهای غیربومی از پایتخت به سمت مازندران روانه شدند ، وضعیتی که مازندرانی ها از آن با عنوان « شبیخون غیربومی ها به مازندران کرونا زده » یاد کردند.

همچنین با توجه به اعلام اعمال محدودیت از ساعت ۱۲ امروز ، شلوغی جاده های مازندران تا ظهر امروز ادامه یافت و این نگرانی را ایجاد کرد که موج کشنده کرونای دلتا در مازندران با گذشته ۵۷ روز همچنان به صورت افزایشی ادامه یابد .

ورود مسافران به روستاهای مازندران حلوگیری می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسین زادگان همچنین در این نشست تاکید کرد که پایانه حمل و نقل، فرودگاه ها و راه آهن مازندران ملزم به رعایت مصوبات ستاد مبارزه با کرونا درخصوص شهرهای قرمز هستند. 

حسین زادگان گفت : دهیاران و شوراهای روستاها با هماهنگی فرمانداری ها مبادی روستاها را از امروز طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا کنترل و مانع ورود مسافران و گردشگران شوند. 

وی با تاکید بر اینکه تردد داخل استان و ورود و خروج از شهرهای قرمز ممنوع است، گفت: سواحل، پارک های جنگلی و مراکز تفریحی و گردشگری در استان تعطیل و هر گونه ورود به آن ها ممنوع است و با کسانی که قانون را رعایت نکنند برخوردقانونی می شود. 

استاندار مازندران به گزارش هایی از افزایش قیمت و کم فروشی اکسیژن در استان اشاره کرد و گفت: چطور راضی می شوید از بریدن نفس مردم برای خود کیسه بدوزید، ناظران صمت و دستگاه های نظارتی بر قیمت اکسیژن و کم فروشی نظارت دقیق داشته باشند و با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد . 

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلام مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را به همه هیات ها ابلاغ کرده است و  طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا برگزاری عزاداری در فضای بسته و هرگونه دسته روی ممنوع است. 

حسین زادگان با بیان اینکه مازندنران استانی است که بیشترین درگیری را در پیک کرونا دارد، اما سهمیه خاموشی آن بیشتر از استان هایی است که درگیری کمتری دارند، گفت : طی مکاتبه ای به مرکز اعلام کردیم با توجه به شرایط ویژه استان که بسیاری از بیماران، بستری های موقت در منزل هستند و با توجه به شرجی بودن هوای مازندران و گرم بودن استان از قطعی معاف شوند.

ورود مسافران به مازندران در شرایط کنونی سبب افزایش نگرانی مسئولان این استان و مردم سراسر استان شده است. مازندران در حال حاضر سخت‌ترین روزهای کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون را می‌گذراند و روزانه ده‌ها تن در این استان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست می‌دهند.    

تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در مراکز درمانی مازندران طبق آخرین آمار اعلام شده تا ظهر ۲۳ مرداد، سه هزار و ۸۸۶ نفر است. تعداد بیماران بدحال کرونایی مازندران نیز هر روز بیشتر می‌شود و طبق آخرین آمار به ۴۳۲ نفر رسیده است. قربانیان کرونا در این استان نیز فقط طی ۲۳ روز مرداد به ۷۲۲ نفر رسید. با این حال مسافران بدون توجه به هشدارهای داده شده در حال ورود به مازندران هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار