صالح زاده با رای اکثریت شورای شهر انتخاب شده است / قائمشهر را به حاشیه نبرید\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

صالح زاده با رای اکثریت شورای شهر انتخاب شده است / قائمشهر را به حاشیه نبرید

  • کد خبر: 2111101369
  • چاپ
  • انتشار: 15 مرداد 1400 - 11:06

 با رای اکثریت مطلق (6 رای) اعضای شورای ششم قائمشهر در جلسه ای که دارای رسمیت قانونی بود، صالح زاده در سمت شهردار قائمشهر ابقا شد، این حاشیه سازی ها برای چیست؟!

به گزارش استناد نیوز، روز گذشته اولین روز شروع کار رسمی منتخبین ششمین دوره شورای شهر بود، در قائمشهر نیز همگام با سایر شهرهای کشور پس از مراسم تحلیف اعضای شورای شهر، جلسه انتخاب شهردار به عنوان مهمترین وظیفه شورا برگزار شد.

جلسه انتخاب شهردار قائمشهر مشکل قانونی داشت؟

ابتدای این جلسه که در فرمانداری درحال انجام بود هر 9 عضو شورا حضور داشتند، اما در میانه راه دو عضو شورا جلسه را ترک کردند تا جلسه به حاشیه برود، اما مطابق ماده 15 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، جلسات شوراها با حضور دوسوم اعضاء اصلی رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر می‌باشد. همچنین با توجه به تاکید تبصره یک بند یک در ماده 71 همین قانون اعضای شورای شهر موظف بودند بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمایند.

بنابراین منتخبین مردم در شورای شهر به جلسه ادامه دادند و با رای گیری رسمی به عمل آمده عباس صالح زاده با اکثریت مطلق آرا (6 رای) به عنوان شهردار قائمشهر ابقا شد.

 

ماجرای عدم تمکین 3 عضو مخالف به رای اکثریت شورا!

ماهیت شورا، مشورت کردن برای اتخاذ تصمیمات و در نهایت تمکین به آرای اکثریت است، این که برخی از اعضای شورا برای این اصل مهم وقع نمی نهند، بدعت بدی است که باید در مقابل آن ایستاد، همراهی این افراد با برخی جریان ها با استقلال شورای شهر و منافع مردم و شهر در تضاد آشکار است.

در اکثر مواقع اعضای شورای شهر در اتخاذ تصمیمات با هم اختلاف نظر دارند که همین اختلافات می تواند پیش برنده نیز باشد، اما کمتر عضو شورایی را در کل کشور سراغ داریم که بعد از به کرسی ننشستن نظر خود زیر میز جلسه بزند.

از آقایان فضلی، احمدی گرجی و مفید اسماعیلی که افرادی دارای تجربه و یا عنوان انقلابی هستند انتظار می رود به انتخاب همکاران خود در شورا احترام گذاشته و از ایجاد حاشیه پرهیز نمایند، اگر این رویه باب شود پس از هر جلسه شورای شهر چه نظر شما نظر اکثریت باشد چه نباشد باید منتظر مصاحبه های جنجالی سایر اعضا باشیم که قطعا به نفع شهر نخواهد بود و سنگ روی سنگ شورا بند نمی شود.

شورا تشکیل شد تا ریشه های دیکتاتوری و فرد محوری خشکانده شود، آیا این رفتارها در همین سمت و سو بوده است؟!

 

چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟!

چه بخواهیم چه نخواهیم با بررسی عملکرد گزینه های موجود و با در نظر گرفتن تحولات بنیادی و زیر ساختی که طی دو سال گذشته شاهد آن بودیم و برنامه های ارائه شده توسط گزینه های شهرداری، شهردار قائمشهر با رای اکثریت اعضای شورای شهر در سمت خود ابقا شده است، دنبال برد و باخت نباشیم! همه شما به عنوان مسئول و همه ما به عنوان مردم عادی در قایقی نشسته ایم که در طوفان مشکلات اقتصادی، اجتماعی، کرونا و... گرفتار شده است، اگر در کنار همه اختلاف سلیقه ها و اختلاف نظرات در نهایت هم دل و هم سو پارو بزنیم به ساحلی امن رسیده و همه با هم برنده ایم، اما اگر هرکدام به یکسو برانیم همه باهم می بازیم!

امیدواریم اتفاق روز اول شورای ششم مصداق ضرب المثل «سالی که نکوست، از بهارش پیداست» نشود و با درایت همه منتخبین و سعه صدر بیشتر، آن همدلی نجات بخش بوجود آمده و روزهای خوشی برای شهر قائمشهر رقم زده شود.

 

سامان سوهانیان، مدیرمسئول استناد نیوز



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار