روزهای خوش قائمشهر با طرح های عمرانی صالح زاده / شهری که مدرن شد\

روزهای خوش قائمشهر با طرح های عمرانی صالح زاده / شهری که مدرن شد

  • کد خبر: 2111101352
  • چاپ
  • انتشار: 08 مرداد 1400 - 13:34

بافت شهری قائمشهر در این چند سال اخیر با مدیریت شهردار جوان این شهر با تغییر و تحولات بسیاری مواجه شده است. شهری که اکنون در میان شهرهای مازندران با تغییر بافت فرسوده به مدرن، توانست نسبت به سال های گذشته متحول شود.

 

به گزارش استناد نیوز، به جرات می توان گفت عباس صالح زاده تنها شهردار این شهر بود که توانست پروژه های عظیم شهری و کشوری را به سر انجام برساند. باتوجه به مشکلات اقتصادی، این شهردار توانست پروژه های عمرانی مناسبی برای شهروندان قائمشهری فراهم کند تا آنها به راحتی بتوانند از خدمات مختلف این شهر استفاده کنند.

مهم ترین پروژه شهر قائمشهر را می توان به کمربندی فیروزکوه اشاره کرد که با احداث گذر گاه های مختلف؛ علاوه بر اینکه شهروندان قائمشهری میتوانند به راحتی از راه مورد نظر تردد کنند؛ سایر مردم ایران هم با تردد در این جاده با آسودگی می توانند مسیر مورد نظر را پیدا کرده و به سفر خود ادامه دهند.

دیگر مشکلات عظیم این شهر ترافیک های سرسام آور درون شهری قائمشهر بود که بسیاری از مردم این شهر مجبور بودند به دلیل نبود مسیر مناسب ساعت ها با مشکلات ترافیک دست و پنجه نرم کنند اما صالح زاده به عنوان شهردار باهوش توانست با مهندسی مناسب زیرگذر مسجد رسول به کوچکسرا را احداث کند تا مشکلات ترافیکی این شهر تا حدودی از بین برود.

باتوجه به مشکلات گسترش بیماری کرونا و مسائل اقتصادی که این روزها بسیاری از پروژه های عمرانی را تعطیل کرده است اما شهرداری قائشهر توانست در برابر این معظلات ایستادگی کند و پروژه مسجد رسول را در مدت شش ماه به پایان برساند و این اقدام شایسته صالح زاده قطعا هدیه بزرگی به مردم این شهر است.

عباس صالح زاده با اشاره به اینکه قائمشهر در سومین محور ترافیکی قرار دارد و با بیشترین میزان عبور در این منطقه توانستیم این پروژه را با موفقیت به اتمام برسانیم، افزود: سعادت داریم برای مردمی که اجازه دادند در شورا و شهرداری حضور داشته باشیم خدمت رسانی کنیم.

حل معظل زباله

مشکلات زباله یکی از معضلات اصلی شهرهای شمالی است. به دلیل حضور مسافران و مصرف شهروندان شهری سبب شده تا بسیاری از شهرهای استان مازندران با دفع زباله مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند. اما شهردار قائمشهر توانست با طرح های خوب این مشکل را در این شهرستان برطرف کند و قائمشهر را به الگو مناسبی برای شهرهایی که با این مشکل همراه هستند؛ تبدیل کند.

شهردار قائمشهر در خصوص لندفیل بهداشتی با بیان اینکه در دوره شورای پنجم موضوع زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده ایم، افزود: به منظور حل مشکل زباله قائمشهر، زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع در نزدیکی سایت زباله خریداری کرده ایم.

عباس صالح زاده با اعلام اینکه در سایت زباله در شرایط عادی به طور روزانه 200 تن و در شرایط اوج مسافر 300 تن و همچنین پسماند 65 روستا و شهر ارطه را نیز پوشش می دهد، گفت: در گذشته زباله ها به صورت غیر اصولی دفن می شد اما هم اکنون با احداث لندفیل به صورت بهداشتی دفن خواهد شد.

وی از چند پروژه برنامه ریزی شده اعم از احداث لندفیل بهداشتی به عنوان پذیرش دفن بهداشتی زباله و خط پردازش زباله در این شهرستان برای حل مشکل زباله خبر داد و افزود: در بحث خط پردازش زباله 23 میلیارد تومان قرارداد بسته ایم که از این میزان 6 میلیارد تومان در سال گذشته از محل اعتبارات دولتی تامین و 15 میلیارد دیگر آن هم امسال در اختیار ما قرار گرفت.

شهردار قائمشهر بیان کرد: با احداث 2 خط پردازش زباله به ظرفیت 500 تن 40 تا 60 درصد زباله های ورودی پس از جداسازی و کاهش حجم وارد سلول دفن زباله یا لدفیل بهداشتی می شود.

صالح زاده افزود: در فاز دوم خط پردازش بنا است تا مواد عالی تبدیل به کود شود که تا 6 ماه آینده این خط پردازش نیز نصب خواهد شد.

سرو سامان دادن به پارک بزرگ جنگلی تلار

در سال های گذشته پارک جنگلی تلار برای مردم این شهر به پارکی خطرناک به دلیل عدم امنیت مناسب تبدیل شده بود. بسیاری از شهرداران سابق قائمشهر با شعار درباره سر و سامان دادن به این پارک به راس کار می آمدند اما در نهایت به دلیل عدم جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی این پروژه به فراموشی سپرده می شد.

  صالح زاده تنها شهرداری بود که سامان دهی پارک جنگلی تلار را به عنوان تنها دغدغه جدی پیگیری کرد و سر انجام با همکاری های مناسب نیروی انتظامی شهرستان و برقراری امنیت کامل فضای مناسبی برای گردشگران ایجاد شد که علاوه بر ایجاد فضای تفریحی برای شهروندان به مکانی برای درآمدزایی مردم قائمشهر هم تبدیل شده است.

شهردار قائمشهر هزینه اجرای طرح ها در منطقه نمونه گردشگری تلار را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد .

صالح زاده با بیان اینکه برای اولین بار خدمات آتش نشانی به همراه موتورهای چهارچرخ مجهز شده به اطفاء حریق و ساختمان آتش نشانی در این منطقه احداث شده است، افزود:در این منطقه نمونه گردشگری پنج کیلومتر جاده سلامت احداث و همچنین ۱۳ مسیر برای عرضه محصولات کشاورزی ، بومی و سنتی هم دیده شده است تا افراد محصولاتشان را به فروش برسانند.

شهردار قائمشهر توضیح داد : در این مجموعه ۲۰ کمپ اقامتی احداث شده است و دارای رستوران سنتی در فضایی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع با طراحی چوبی است.

وی وجود پیست دوچرخه سواری و آفرود را هم از دیگر طرح های اجرا شده در این منطقه گردشگری معرفی کرد و گفت که با بهره برداری از آن برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد  شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار