هشدار نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در مازندران\

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در مازندران

  • کد خبر: 2111101337
  • چاپ
  • انتشار: 05 مرداد 1400 - 07:16

هواشناسی مازندران برای روزهای پایانی هفته جاری بارش رگباری باران و وزش بادهای شدید همراه با کاهش دما در اغلب مناطق استان پیش بینی کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه ها هشدار داد.

 

به گزارش استناد نیوز، هواشناسی مازندران طی اطلاعیه‌ای که روز گذشته(دوشنبه) منتشر شد، برای سه‌شنبه (5 مرداد) آسمانی صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی کرد که دمای هوای مرکز استان در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید و گرم‌ترین روز هفته نیز محسوب می‌شود.

اما بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران از عصر روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه با ورود سامانه بارشی و شکل‌گیری جریانات شمالی، مردم استان شاهد بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهند بود.

بنا بر پایش هواشناسی، این سامانه تا اواخر روز چهارشنبه سراسر استان مازندران را درگیر خواهد کرد که با توجه به شرایط ویژه آن، هواشناسی مازندران با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه هشدار سطح نارنجی را منتشر کرد.

بر اساس هشدار هواشناسی، بارش‌های متناوب و گاهی به صورت رگباری، وزش باد شدید و توفانی شدن دریا از پیامدهای سامانه جدید بارشی است.

در این مدت بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها و احتمال وقوع سیلاب مقطعی برای اغلب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود. هواشناسی همچنین نسبت به رانش زمین بویژه در مناطق کوهستانی هشدار داد و خواستار اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارت شد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران تاکید شده طی این مدت مردم از اطراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کرده و از کوهنوردی و چرای دام در مراتع ارتفاعات به طور جدی پرهیز کنند.

علاوه بر این دمای هوا نیز برای روزهای پایانی هفته نسبت به روز سه‌شنبه کاهش ۱۰ درجه‌ای خواهد داشت که این ریزش دما در ارتفاعات محسوس‌تر است.

طبق پیش‌بینی‌ها این سامانه بارشی از اواخر روز جمعه مازندران را ترک خواهد کرد و روند افزایشی دما از سرگرفته می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار