آژیر خطر پر شدن تخت بیمارستان های قائمشهر/ واکسینه شدن 85 درصد از جمعیت بالای 70 سال\

آژیر خطر پر شدن تخت بیمارستان های قائمشهر/ واکسینه شدن 85 درصد از جمعیت بالای 70 سال

  • کد خبر: 2111101323
  • چاپ
  • انتشار: 28 تیر 1400 - 12:16

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر با گله از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی و ضعف نظارت در شهرستان ، گفت : متاسفانه ظرفیت تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی در این شهرستان پر شده است.

 

به گزارش استناد نیوز، دکتر محمد گران روز دوشنبه با بیان این مطلب ، افزود : در حالی که هم اکنون 210 بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری هستند ، ما همچنان با سیر صعودی ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در شهرستان مواجه هستیم و مشخص نیست تا کی قرار است مردم و مسئولان به خودشان بیایند و بحرانی شدن شرایط را درک کنند.

 وی گفت : به خاطر تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی جلسه ای در فرمانداری برگزار و تصمیم گرفته شد تا با هماهنگی فرمانداری و در صورت نیاز نقاهتگاه در این شهرستان راه اندازی شود، اما واقعیت این است که در صورتی که مردم رعایت نکنند ، مشکل همچنان پابرجا باقی خواهد ماند و راه اندازی نقاهتگاه نمی تواند پاسخگوی نیاز بیماران و حافظ سلامت شهروندان باشد.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان های این شهرستان را روزانه بیش از 500 نفر اعلام کرد و افزود : این رقم بسیار بالا و غیرقابل قبول است ، ضمن این که وقتی تعداد بیماران سرپایی و بستری افزایش می یابد به این معناست که ویروس با سرعت بیشتری در حال چرخش است و به عبارتی افزایش تعداد بیماران خود به خود دایره سرایت پذیری ویروس را بیشتر می کند.

واکسینه شدن 85 درصد از جمعیت بالای 70 سال

دکتر گران رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های منطبق بر رنگ بندی کرونایی را تنها راه موثر بر کنترل سرعت شیوع این ویروس تا پیش از واکسینه شدن دستکم 70 درصد جمعیت کشور دانست و گفت : متاسفانه تا رسیدن به این رقم از واکسیناسیون هنوز فاصله زیادی داریم و ممکن است ماه ها به درازا بکشد در نتیجه شهروندان باید با رعایت کردن در حفاظت از سلامتی خودشان و دیگران بکوشند.

وی با اعلام این که تاکنون 30 هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است ، افزود : 85 درصد از جمعیت بالای 70 سال شهرستان قائمشهر واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او ادامه داد : طی چند روز گذشته سه هزار دز واکسن کرونا به این شهرستان ارسال شد و هم اکنون تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای 60 سال در مکان های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فروردین در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر گفت : از شهروندان درخواست می کنیم تا به منظور جلوگیری از ازدحام در مکان های تزریق واکسن ، منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به محل باشند و بدون دریافت پیامک به هیچ مکانی مراجعه نکنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار