تغییر ساعت کاری ادارات مازندران از فردا\

تغییر ساعت کاری ادارات مازندران از فردا

  • کد خبر: 2111101286
  • چاپ
  • انتشار: 14 تیر 1400 - 16:07

استانداری مازندران با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان از فردا سه‌شنبه پانزدهم تیر ماه ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه شروع می‌شود و ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه پایان می‌یابد.

 

به گزارش استناد نیوز، این بخشنامه را معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران به درخواست شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت توزیع نیروی برق و ستاد مدیریت بحران استان و به استناد تصویب نامه هیات وزیران منتشر و تاکید کرده است که ساعت کار ادارات استان روزهای پنجشنبه هم ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

استانداری مازندران هشدار داد که این بخشنامه با توجه به افزایش قابل ملاحظه دمای هوا و رطوبت در روزهای آینده و رشد بار مصرفی به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی که فشاری مضاعف بر تجهیزات، شبکه انتقال و نیروگاه‌ها به منظور مدیریت انرژی برق در ساعات اوج مصرف و پیشگیری از قطع برق مشترکان خانگی صادر شده و تمامی دستگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

دمای هوای مازندران طی ۲ هفته اخیر در بعضی روزها به حدود ۴۰ درجه بالای صفر رسید. این میزان گرما به همراه شرجی هوا سبب افزایش میزان استفاده از لوازم سرمایشی و کمبود برق مورد نیاز استان می شود.

پیش‌ از این هم در ماه خرداد استانداری مازندران با ارسال بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی ، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و موسسات و نهادهای عمومی ، مدیران را ملزم کرده بود تا نسبت به نظارت و رعایت حد استاندارد تعیین شده در مصرف برق اقدام کنند.

طبق اعلام شرکت‌های توزیع برق مازندران ، میانگین برق مصرفی این استان از ابتدای امسال تا پنجم تیر ماه روزانه ۲ هزار و ۴۴۵ مگاوات بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشت.

میزان برق مصرفی مشترکان مازندرانی در فصول غیرگرم سال حداکثر یکهزار و ۲۰۰ مگاوات و تقریبا نصف میزان تولید است.

مازندران ۲ شرکت توزیع برق دارد که یکی در ساری و دیگری در نوشهر مستقر است. شرکت توزیع برق منطقه ساری یک میلیون و ۴۲۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۷۶ درصد مشترکان خانگی، ۴.۹ درصد عمومی و ۵.۱ درصد کشاورزی و هفت دهم درصد نیز مشترکان صنعتی هستند.

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز به ۶۲۸ هزار مشترک خانگی ، عمومی ، کشاورزی ، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده ۹ شهرستان گردشگر پذیر در غرب استان است ، خدمات ارائه می دهد. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار