برق 9 دستگاه اداری پرمصرف مازندران امروز قطع شد\

برق 9 دستگاه اداری پرمصرف مازندران امروز قطع شد

  • کد خبر: 2111101252
  • چاپ
  • انتشار: 30 خرداد 1400 - 16:56

سرپرست شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران گفت که برق ۹ دستگاه اجرایی و اداری استانی و شهرستانی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه برق امروز یکشنبه سی‌ام خرداد قطع شد.

 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، سید کاظم حسینی کارنامی روز یکشنبه با بیان این مطلب، افزود : طبق مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۹ خرداد امسال، همه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظف شدند که با رعایت معیارهای مصرف بهینه برق، نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند. بر همین اساس طبق پایش‌های انجام شده امروز برق ۹ دستگاه اجرایی و اداری استانی و شهرستانی در ساری تا اطلاع ثانوی قطع شد.

وی توضیح داد : مصرف برق ۵۰۶ دستگاه اداری و اجرایی در مناطق زیر پوشش این شرکت هر روز توسط ۲۶ اکیپ ستادی پایش می‌شود که در این پایش‌ها تا کنون تعدادی از دستگاه‌ها اخطار دریافت کردند و تعدادی دیگر شامل بانک‌ها، مجتمع توریستی، دانشگاه‌ها و ادارات کل استانی و شهرستانی نیز امروز مشمول قطع برق تا اطلاع ثانوی و زمان اصلاح روند مصرف شدند.

سرپرست شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران گفت : در پایش‌های انجام شده اگر مشخص شود یک دستگاه اجرایی، اداری یا مجموعه‌هایی مانند بانک‌ها الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و نسبت به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته اقدام نکرده باشند، ابتدا به آن‌ها اخطار داده می‌شود و در نوبت دوم نیز نسبت به قطع موقت برق تا زمان اصلاح وضعیت اقدام می‌شود. امروز نیز برق چهار مجموعه در حوزه برق جنوب ساری و پنج مشترک غیرخانگی و غیرصنعتی در حوزه برق شمال ساری قطع شد.

حسینی کارنامی افزود : با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی توانیر و لزوم مدیریت بار مصرفی ادارات این پایش تا پایان پیک در سطوح مختلف انجام می‌پذیرد.

هفته گذشته نیز استاندار مازندران با ارسال بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و موسسات و نهادهای عمومی، بر الزام مدیران نسبت به نظارت و رعایت حد استاندارد تعیین شده در مصرف برق در آستانه فصل تابستان و همزمان با گرم تر شدن هوای استان تاکید کرد.

احمد حسین‌زادگان در این بخشنامه که سه‌شنبه ۲۵ خرداد ابلاغ و منتشر شد، حد مصرف دستگاه‌ها و نهادها و موسسات دولتی و عمومی را تصویب‌نامه سال جاری هیات وزیران اعلام کرد و به مدیرانی که نسبت به اجرای مصوبه دولت کوتاهی کنند، هشدار داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار