حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پشتوانه و قدرت نرم نظام است\

حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پشتوانه و قدرت نرم نظام است

  • کد خبر: 2111101216
  • چاپ
  • انتشار: 23 خرداد 1400 - 14:30

استاندار مازندران حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را پشتوانه و قدرت نرم نظام توصیف کرد و گفت: هیچ کس نباید به خودش جرات بدهد با انجام تخلف شائبه ای در برگزاری انتخابات سالم و امن ایجاد کند.

 

به گزارش استناد نیوز، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات مازندران افزود : اطلس امنیت و سلامت تمامی شعب اخذ رای استان مازندران نیز تهیه و برای شعب حساس نیز برنامه ویژه تدارک دیده شده است.

وی توضیح داد : بر اساس تجربه انتخابات در شورای اسلامی شهر و روستاهای مازندران ، شعبه های اخذ رای حساس شناسایی شده اند و تدابیر امنیتی و انتظامی نیز با حضور نیروهای مختلف بویژه بازرسی در این شعبه ها اتخاذ شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که سابقه خرید و فروش رای در انتخابات شورای اسلامی شهرها در خارج از محل اخذ رای قبلا در استان گزارش شده بود ، گفت : بر اساس تجارب قبلی این بار بیشتر از دوره های گذشته به این موضوع توجه شده و نظارت در این زمینه افزایش خواهد یافت.

استاندار مازندران با تاکید بر این که در برخورد با متخلفان هیچگونه چشم پوشی و تعارفی در کار نخواهد بود ، از نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها و روستای استان خواست تا در خارج از شعب اخذ رای حرکتی انجام ندهند و از اظهارات و رفتار های خلاف مقررات و قانون و تحریک کننده بپرهیزند.

حسین زادگان تاکید کرد : یکی از برنامه های اتخاذ شده برای برگزاری انتخابات امن در ۲۸ خرداد این است که فرمانداران با هماهنگی دادستان ها در کمترین زمان ممکن با همراهی نیروهای  امنیتی و انتظامی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را پشتوانه و قدرت نرم نظام توصیف کرد و هشدار داد : هیچ کس نباید به خودش جرات بدهد با انجام تخلف شائبه ای در برگزاری انتخابات سالم و امن ایجاد کند.

استاندار مازندران تعامل بین هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات در استان را مطلوب توصیف کرد و افزود : حضور حداکثری مردم ضامن نظام در عرصه های داخلی و بین المللی است و این موضوع بین عوامل مختلف اجرایی ، نظارتی ، بازرسی ، امنیتی و انتظامی به عنوان یک تکلیف حاکم بر فرایند انتخابات است.

وی ادامه داد : آموزش توجیهی انتخابات طبق  تکالیف تعیین شده و البته بر اساس مفاد قانونی برای کاربران انتخابات استان برگزارشده است ، ضمن این که با توجه به برگزاری انتخابات مکانیزه در شهرستان ساری ، ساز و کار های این نوع انتخابات نیز فراهم شده است و فرمانداری ساری با همه امکانات به صورت ویژه در این امر برنامه ریزی کرده است.

نماینده عالی دولت درمازندران همچنین بر ضرورت دعوت همگانی مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت : برخی از افراد ناآگاهانه  آتش بیار معرکه  دشمنان در موضوع تخلفات انتخاباتی می شوند ، حال این که تا کنون در سابقه برگزاری انتخابات مختف در کشور ، تخلف همراه با اسناد در محل شعب اخذ رای وجود نداشته است چرا که عوامل مختلف اجرایی ، نظارت ، بازرسان ، نمایندگان داوطلبان، نیروهای امنیتی و بسیجی در محل شعب اخذ رای حضور دارند و اکام تخلف اصلا وجود ندارد.

وی به وجود قوانین ومقررات جا به جایی و تحویل صندوق های اخذ رای و چگونگی شمارش آرا و ثبت آن نیز اشاره کرد و افزود : در همه فرایند انتخابات عوامل امنیتی و بازرسی و نظارتی حضور مستمر دارند و سازو کاری طوری است که اصلا امکان تخلف وجود ندارد.

استاندار مازندران هر گونه اظهارات در مقوله تخلفات انتخابات را دشمنی علیه نظام توصیف کرد و گفت: هر کسی حق دارد که در تعیین سرنوشت سیاسی خود با حضور در سر صندوق رای تصمیم بگیرد ،این که برخی ها تحریم حضور در صحنه رای را مطرح می کنند، کسانی هستند که می خواهند انحراف در نظام سیاسی کشور را به وجود بیاورند.

استاندار مازندران همچنین در این نشست وضعیت و فرایند مراجعه و بستری بیماران کرونا در استان را کاهشی توصیف کرد و در عین حال نسبت به عادی انگاری مردم بویژه در رعایت نکردن فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک هشدار داد.

حسین زادگان گفت : گزارش های رسمی فرمانداران و مراقبان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی در تجمعات و حضور در بازار های مختلف استان رعایت مناسبی نمی شود و این خطر جدی برای گسترش شیوع این بیماری  است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که با هماهنگی وزارت کشور جمعیت هلال احمر کشور ، داوطلبان این جمعیت در استان نیز به عنوان عوامل بهداشتی در محل شعب اخذ رای استان حضور دارند ، افزود : به این ترتیب مشکلات احتمالی رعایت پروتکل های بهداشتی نیز به حداقل می رسد.

طبق آمار رسمی ستاد انتخاب مازندران ، چهار هزار و ۵۲ شعبه اخذ رای سیار و ثابت شهری و روستایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده است .

انتخابات مازندران در ۶۲  شعب اخذ رای شهری و بیش از ۲ هزار و ۲۲۴ روستایی برگزاری می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار