مرضیه باباپور؛ ضرورت توجه به توسعه پایدار شهر بابل با محوریت حقوق شهروندی\

مرضیه باباپور؛ ضرورت توجه به توسعه پایدار شهر بابل با محوریت حقوق شهروندی

  • کد خبر: 2111101188
  • چاپ
  • انتشار: 06 خرداد 1400 - 18:36

فعال اجتماعی و حقوقدان شهر بابل ضمن اشاره به اهمیت توجه به حقوق شهروندان در اتخاذ تصمیمات شهری گفت: توسعه شهر بابل باید با محوریت حقوق شهروندی مورد توجه مجوعه تصمیم گیران و تصمیم سازان شهری قرار گیرد.

مرضیه باباپور در گفتگو با استناد نیوز در این خصوص افزود: هدف از هر طرح یا پروژه ای که برای توسعه شهر بابل در نظر گرفته و اجرا می شود حل مشکلی از مشکلات مردم شهر می باشد، اساسا نمی توان انتظار داشت پروژه ای بدون در نظرگرفتن حقوق شهروندان در این مسیر موفق عمل نماید.

این فعال اجتماعی با اشاره به مشکلات عدیده شهر بابل در حوزه های مختلف، گفت: در سال های گذشته عدم توجه به حقوق شهروندان بابلی به عنوان مالکان اصلی شهر در اجرای پروژه ها موجب مشکلات بزرگی از جمله: فروش تراکم شهری، مشکلات محیط زیستی، ترافیک شهری و... شده است که آرامش و سلامت زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: چطور امکان دارد با پرداخت هزینه برای کاری خلاف مجوز صادر شود؟ کاری که در فروش تراکم شهری اتفاق می افتد مصداق بارز همین مسئله است، یا عدم توجه لازم به تاثیرات مخرب پروژه ها بر محیط زیست و... که زندگی را برای نسل های آینده و فرزندان ما سخت تر خواهد کرد.

باباپور در پایان افزود: حقوق شهروندی حلقه مفقوده تصمیمات مجموعه شهرداری و شورای شهر است که لازم است این رویه اصلاح شود، تا زمانی که به اهمیت حقوق شهروندی پی نبریم، به توسعه پایداری که آسایش و آرامش را برای زندگی شهری به ارمغان آورد، دست نخواهیم یافت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار