پرواز 120 پهپاد در مزارع کشاورزی مازندران / صادرات 516 هزار دلار ماهی خاویار مازندران به کشورهای همسایه\

پرواز 120 پهپاد در مزارع کشاورزی مازندران / صادرات 516 هزار دلار ماهی خاویار مازندران به کشورهای همسایه

  • کد خبر: 2111101149
  • چاپ
  • انتشار: 22 ارديبهشت 1400 - 16:13

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرواز 120 پهپاد برای مزارع کشاورزی با هماهنگی دستگاه امنیتی و استانداری در سطح این استان خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز، عزیز الله شهیدی فر روز چهارشنبه در مراسم عملیات اجرایی صنایع تبدیلی و تکمیلی پروژه زنجیره فوق پیشرفته ماهیان خاویار که در شهرستان سیمرغ برگزار شد، افزود: از سال 99 تاکنون بیش از 55 هکتار از زمین های کشاورزی با استفاده از پهپاد در سطح این استان سم پاشی شدند که توانسته ایم مدیریت آفاد و علف هرز در مزارع را داشته باشیم.

وی گفت که استفاده از پهپاد نه تنها در کاهش هدر رفت آب موثر است بلکه بر سلامت محیط زیست اثر دارد و سبب کاهش هزینه و سلامت غذا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بیان کرد: باتوجه به اینکه در استان مازندران زمین کم و ارزش بالایی دارد بنابراین می طلبد تا پروژه هایی تعریف شود که تولید خاص و عملکرد اقتصادی بالایی داشته باشد.

شهیدی فر با بیان اینکه در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران ۲.۵ درصد و میانگین کشوری ۱.۶ درصد است، افزود: در سه سال گذشته درصد مکانیزاسیون در این استان 50 هزار هکتار، در سال گذشته 100 هزار هکتار و امسال هم پیش بینی می شود تا ضریب مکانیزاسیون در این استان به بیش از 130 هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: سه برابر شدن ضریب مکانیزاسیون در این استان و آن هم در شرایط کرونایی برای سلامت کشاورزان بسیار موثر بوده است.

شهیدی فر همچنین از تجهیز و نوسازی، لاینینگ و بهسازی یکهزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته خبر داد و گفت : تجهیز و نوسازی و بهسازی این میزان از اراضی منجر به افزایش ۵۰ میلیون متر مکعب از مدیریت منابع آب شده است.

مدیر کل شیلات مازندران در این مراسم هم با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم و استراتژیک این استان پرورش ماهیان خاویار در اراضی ساحلی و بالادست است، گفت: مازندارن، استان اول در تولید پرورش ماهیان خاویار در سطح کشور است.

دکتر حسن اسحاقی با اعلام اینکه در سال گذشته 93 تن گوشت ماهی خاویار به ارزش 516 هزار دلار به کشورهای هدف حوزه خلیج، روسیه و انگلستان صادر شده است، افزود: در این مدت بیش از یک تن خاویار هم به ارزش ۵۶۴ هزار دلار صادر شد.

وی در پایان مجموع صادرات شیلات مازندران در سال گذشته را بیش از ۱۰ هزار تن به ارزش ۱۹ و نیم میلیون دلار اعلام کرد و گفت در فروردین ماه امسال هم میزان  صادرات نسبت به  فروردین پارسال افزایش ۱۱۸ درصدی داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار