رئیس قوه قضائیه برای تعیین و تکلیف کارخانه نساجی مازندران مهلت 2.5 ماهه داد\

رئیس قوه قضائیه برای تعیین و تکلیف کارخانه نساجی مازندران مهلت 2.5 ماهه داد

  • کد خبر: 2111101031
  • چاپ
  • انتشار: 24 اسفند 1399 - 13:05

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ، رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از کارخانه شماره سه نساجی مازندران برای تعیین تکلیف مالکیت این کارخانه در هیات داوری مهلت دو و نیم ماهه تعیین کرد.


به گزارش استناد نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جریان سفر به استان مازندران از مجموعه نساجی مازندران بازدید کرد و بر پیگیری موضوع و مشکلات نساجی مازندران تاکید کرد.
وی در جمع کارگران این کارخانه گفت: شاهد هستیم فردی که این کارخانه به او واگذار شده بود نتوانست به تعهدات خود مبنی بر اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر تا سال ۹۰ عمل کند.
رییس دستگاه قضا تاکید کرد: چنانچه اشتغالزایی در این واحد تولیدی تحقق یافته بود، می‌توانست بسیاری از مسائل مرتبط با اشتغال استان را رفع کند و به سهم خود در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق موثر باشد.
رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: کارخانه نساجی قائمشهر در سال ۸۸ واگذار شد و متاسفانه فردی که این کارخانه به او واگذار شد، نتوانست به تعهد خود مبنی بر اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر و افزایش تولید در کارخانه عمل کند.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه سرمایه‌های عظیمی در کارخانه نساجی قائمشهر وجود دارد، خطاب به کارگران این واحد تولیدی گفت: اصلی‌ترین و بزرگترین سرمایه این کارخانه، شما نیروهای پرتلاش و فنی آن هستید و علاوه بر این، تجهیزات و ماشین آلاتی که در این کارخانه وجود دارد سرمایه‌های ارزشمندی محسوب می‌شوند که جایز نیست بدون بهره برداری باقی بمانند.
وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، خوشبختانه بخشی از کارخانه نساجی قائمشهر راه اندازی شد و بخش دیگر نیز در مسیر بهره برداری قرار دارد و بنا بر آن شده است که ظرف حداکثر پنج ماه آینده، باید خط تولید جدید نساجی قائمشهر راه اندازی شود.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کارخانه نساجی قائمشهر از حیث مالکیت گفت: ظرف دو ماه و نیم آینده هیئت داوری باید وضعیت این کارخانه را به لحاظ مالکیت مشخص کند و ما در این زمینه تاکیدات لازم را انجام داده ایم و مسئولان قضایی نیز پیگیری‌های مربوطه را در این خصوص انجام خواهند داد.
حجت‌الاسلام رئیسی مقوله وام کارگری مرتبط با نیروهای کارخانه نساجی قائمشهر را از موضوعات مهم دانست و خطاب به کارگران این واحد تولیدی گفت: از استاندار مازندران خواسته ایم ظرف مدت کوتاهی با رایزنی و تعامل با بانک عامل، موضوع تعیین تکلیف وام کارگری مرتبط با نیروهای کارخانه نساجی قائمشهر را منطبق با مقررات و قوانین موجود برنامه ریزی کند تا مشکل کارگران حل شود.
وی افزود: باید از مدیریت خوب کارخانه نساجی قائمشهر که علی‌رغم وجود مشکلات حقوقی اجازه توقف کار تولید در این واحد را نداد قدردانی کرد.
در سفر یک روزه رییس قوه قضاییه علاوه بر این برنامه که از نزدیک در جریان مشکلات قضایی مردم مازندران قرار می گیرد با تعدادی از آنان نیز گفت و گو نیز خواهد کرد.
بررسی مشکلات اقتصادی بویژه معضلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان که قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند ، از دیگر برنامه های رئیس قوه قضائیه به مازندران است .
رییس قوه قضاییه همچنین در این سفر در نشست شورای اداری مازندران هم شرکت و سخنرانی می کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار