شهرداری ساری با کاشت ۴۰ هزار گل و گیاه به استقبال نوروز رفت\

شهرداری ساری با کاشت ۴۰ هزار گل و گیاه به استقبال نوروز رفت

  • کد خبر: 2111100976
  • چاپ
  • انتشار: 02 اسفند 1399 - 15:23

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مرکز مازندران اعلام کرد: تاکنون حدود ۴۰ هزار بوته گل نظیر بنفشه، میمون، همیشه‌بهار، شب‌بو و قرنفل در میادین، بلوارها و پارک‌های شهر کاشته شده است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از  واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، سید سلمان ابوالقاسمی افزود: کاشت گلهای زینتی و فصلی در میادین و پارک‌های سطح شهر برای ایجاد چشم‌انداز مناسب، زیبایی منظر شهری، ایجاد نشاط و شادابی شهروندان و بهسازی محیط شهری یکی از اقدامات این سازمان است.

وی ادامه داد: تدارک رنگ‌آمیزی بلوارها، میادین شهری و بهسازی آب‌نماها برای زیباسازی شهر به هدف استقبال از نوروز ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته که طی چند روز آینده مراحل اجرایی آن انجام خواهد شد.
ابوالقاسمی به خودکفایی این سازمان در تولید گل و گیاه اشاره کرد و اعلام کرد: این سازمان آمادگی فروش گل‌های گلدانی را به شهروندان ساروی دارد و علاقمندان می‌توانند گل‌های نشایی و گل‌های آپارتمانی را از فروشگاه و نمایشگاه این سازمان در ورودی پارک ملل (گل سرای ملل) و بوستان ولایت تهیه کنند.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری از ساخت اِلمان نوروزی با همکاری شهرداری‌های مناطق سه گانه و با استفاده از ظرفیت وتوان درون سازمانی را از دیگر اقدامات این سازمان در استقبال از نوروز برشمرد و افزود: این اِلمان‌ها به مناسبت عید نوروز در بلوارهای سطح شهر ساری نصب می‌شود.
ابوالقاسمی افزود: علاوه بر نصب المان‌های جدید نوروزی، در راستای اجرای طرح استقبال از سال جدید ،آذین بندی شهر، بازسازی و رنگ‌آمیزی المان‌های قدیمی و ساماندهی تابلوهای ورودی شهر در دستور کار قرار دارد.
وی ساماندهی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغات شهری را در شمار اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: به مناسبت عید نوروز عکس‌های مربوط به اماکن دیدنی مرکز استان در بیلبوردهای شهری به نمایش گذاشته می‌شود.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری، این اقدام را برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های دیدنی و تفریحی مرکز استان عنوان کرد.
غرس نهال به یاد شهدای مدافع سلامت
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مرکز مازندران به روز ۱۵ اسفند به عنوان روز درخت‌کاری اشاره کرد و گفت: مقرر شد به تعداد شهدای مدافع سلامت مازندران که ایثارگران عرصه مواجهه با پاندومی کرونا بودند ،چند اصله درخت در محوطه بیمارستان‌های شهر ساری کاشته شود.
وی با اشاره به ازخودگذشتگی‌های کادر بهداشت و درمان در جریان ویروس کرونا، افزود: هدف از کاشت این نهال‌ها، گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت است.
ابوالقاسمی با اعلام اینکه ۵ هزار اصله نهال صنوبر برای روز درخت‌کاری آماده ‌شده است، افزود: از این تعداد یکهزار اصله درخت در منطقه پشت کوه برای حفظ محیط‌زیست و ایجاد فضای سبز غرس و مابقی در محوطه شهری کاشته می‌شود.
وی گفت: کاشت چندین اصله درخت در مرکز استان به یاد مشاهیر ساروی از دیگر برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ساری از توزیع نهال میان شهروندان به مناسبت گرامیداشت هفته درخت‌کاری و در راستای ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز شهری خبر داد و افزود: توسعه فضای سبز به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز استان با مشارکت و همراهی شهروندان محقق می‌شود.
ساخت ۲پارک محله‌ای جدید
وی از ساخت ۲ پارک محله‌ای جدید در مناطق یک و دو شهری با همکاری سازمان سیما ، منظر و فضای سبز و شهرداری‌های مناطق خبر داد و گفت: با افتتاح این ۲ پارک محله ای شمار پارک‌های ساری به ۳۵ پارک افزایش پیدا می‌کند.
سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع درختکاری برای خانواده‌های ساروی را از دیگر عناوین برنامه‌های استقبال نوروز این سازمان اعلام کرد و توضیح داد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به منتخبین این مسابقه به رسم یادبود یک گلدان گل اهدا می‌کند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار