در شرایط کرونایی از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود / آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است\
  • در گرامی‌داشت قیام تاریخی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶:

در شرایط کرونایی از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود / آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است

  • کد خبر: 2111100970
  • چاپ
  • انتشار: 29 بهمن 1399 - 11:40

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: در شرایط کرونایی و تعطیلی اجتماعات از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم گرامی داشت قیام تاریخی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم قهرمان تبریز بیان کردند: حلول ماه رجب را به عموم مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.
ایشان تاکید کردند: امیدوارم که از برکات معنوی این ماه، همه بهره ببرند. خب در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه که هر سال برای مردم میسر بود در اجتماعاتِ عبادی و اهل حال و ذکر و توجه امسال نیست لکن در خانه ها از دعاهای رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات، نبایستی موجب بشود که ما از برکات این ماه و از عبادت و دعا و توسل به درگاه الهی غافل بشویم.
آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی
رهبر انقلاب تصریح کردند: آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است. یعنی ما با همسایه متعرض و متجاوز، چه روسیه تزاری و چه عثمانی سابق چه شوروی، همواره با حملات مواجه بودیم. اگر چنانچه آذربایجان نبود و تبریز نبود و مقاومتها نبود و ایستادگی‌ها نبود و جان فشانی‌ها نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرکزی کشور هم کشیده بشود. آذربایجان سد و دژ مستحکمی بوده است که همواره این حملات را پس زده است و جلوی آنها را گرفته است.
ایشان بیان کردند: منطقه تبریز و آذربایجان دو ویژگی هویتی ثابت و همیشگی داشتند یکی عبارت است از دلبستگی عمیق به اسلام به دیانت اسلامی و دومی غیرت و حمیت شدید نسبت به ایران. این همیشه در دورانهای مختلف در آذربایجان وجود داشته اسلام را و ایران را آنچنان اهمیت دادند و آنچنان درباره‌اش حمیت نشان دادند که واقعا یک برجستگی مهمی است که اینها مکرر در برابر توطئه‌های بیگانگان برای تجزیه ایران، در مقابل این تجزیه‌طلبی‌ها ایستادند و یکپارچگی کشور را حفظ کردند.
ادامه دارد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار