31 گلخانه لیموترش در قائمشهر به بهره برداری رسید\
  • با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری؛

31 گلخانه لیموترش در قائمشهر به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111100943
  • چاپ
  • انتشار: 20 بهمن 1399 - 20:39

31 طرح گلخانه‌ای روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر با اعتبار یک میلیارد و ششصد و چهل میلیون تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و با مساحت ۲ هزار متر مربع با حضور استاندار‌مازندران، مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.


به گزارش استناد نیوز، روستای خرماکلای قائمشهر کانون طرح توسعه کشت گلخانه ای در مازندران است به طوری که در ۲ سال اخیر با افتتاح چندین گلخانه مقیاس کوچک لیموترش در این روستا برای ۲۵۰ نفر از جوانان که بیشتر آنان دانش آموختگان رشته های کشاورزی هستند ، اشتغال ایجاد شده است.
رئیس جمهوری در این مراسم ویدئوکنفرانسی از مازندران به عنوان « قطب کشاورزی » ایران نام برد و گفت که به همین دلیل به طرح های روستایی مازندران که نقش مهمی در اشتغال روستایی دارد به صورت ویژه حمایت و کمک می شود.
دولت تدبیر و امید از بهمن سال ۱۳۹۶ با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی طرح اشتغال روستایی و عشایری را با مدیریت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مناطق با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر در کشور کلید زد. روستای خرماکلای قائمشهر در همین چارچوب مورد توجه ویژه قرار گرفت و افتتاح همزمان ۳۱ گلخانه امروز هم نتیجه بخشی از این توجهات ویژه بوده است.
پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه این مراسم  گفت که از ۲ سال گذشته تا کنون چهار هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به سه هزارو ۹۰۸ طرح روستایی در استان پرداخت شده است.
کامران اصغری افزود : با این تسهیلات برای هفت هزار و ۵۳۸ نفر از جوانان روستایی شغل ایجاد شده است.
وی گفت که ۵۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات پرداخت شده در این مدت از محل صندوق توسعه ملی در مازندران برای ایجاد ۲۷۰ طرح گلخانه ای سرمایه گذاری شده است.
اصغری افزود : جوانان روستای خرماکلا قائمشهر در یک اقدام مهم کشاورزی بیشترین سهم از اعتبارات اشتغالزایی روستایی را به خود اختصاص دادند و همچنان تعداد زیادی از طرح های گلخانه ای بویژه تولید گل و گیاه از این روستا در انتظار دریافت تسهیلات قرار دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار