زنان در تعیین سرنوشت آینده کشور و جامعه ما، همپای مردان هستند / 25 درصد مدیریت میانی و عالی در اختیار بانوان / تلاش دولت و نظام مستحکم تر کردن خانواده ها\
  •   رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز زن:

زنان در تعیین سرنوشت آینده کشور و جامعه ما، همپای مردان هستند / 25 درصد مدیریت میانی و عالی در اختیار بانوان / تلاش دولت و نظام مستحکم تر کردن خانواده ها

  • کد خبر: 2111100913
  • چاپ
  • انتشار: 14 بهمن 1399 - 20:42

رئیس جمهور با بیان اینکه مکتب، مرام و اعتقاد ما، جایگاه برتری برای مرد قائل نیست و برتری در تقوی، علم، کار وکوشش و جهاد است، تاکید کرد که دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای ارتقاء بیش از پیش جایگاه زنان در جامعه انجام داده به گونه ای که امروز 25 درصد مدیریت های میانی و عالی در اختیار خانم ها است.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از سایت ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه با تبریک میلاد با سعادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) و روز زن و مادر، اظهارداشت: زنان منشاء خیرات و برکات در جامعه هستند و بی تردید خداوند جامعه انسانی را به گونه ای آفریده که زنان و مردان مکمل یکدیگرند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و انقلاب نیز نقش مهمی در فعالیت و طی مسیر تعالی زنان داشته و دارد"، گفت: حق گرفتنی است و زنان حقشان را در انقلاب اسلامی بازستاندند و امروز زنان در تعیین سرنوشت آینده کشور و جامعه ما، همپای مردان هستند و بی تردید در هر انتخاباتی اگر زنان تصمیم بگیرند و وارد صحنه شوند، منتخب آنها پیروز می شود.
رئیس جمهور با اشاره به تقارن میلاد حضرت فاطمه با ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در انقلاب اسلامی از یک طرف زنان نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند و از طرف دیگر پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتقای فعالیت‌ها و پیمودن مسیر تعالی از سوی زنان داشت. هم زنها به انقلاب خدمت و کمک کردند و هم انقلاب به خانم‌ها کمک کرد.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به حضور موثر و پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس افزود: در باور و اعتقاد دینی ما خداوند به صراحت در قرآن بیان می‌کند که همه آنهایی که در راه جامعه و در راه خداوند فعالیت می‌کنند، فارغ از اینکه زن باشند یا مرد، اجر و مزد برابری دارند.
رئیس جمهور اظهار داشت: در منطق ما خداوند جامعه انسانی را طوری آفریده که مرد مکمل زن و زن مکمل مرد است. ما دارای مکتب و مرام و منطق و اعتقادی هستیم که جایگاه برتر به عنوان جنسیت برای مرد قائل نیست.
دکتر روحانی با اشاره به افزایش قابل توجه نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی این زمینه کاملا مهیا شد که خانم‌ها به صحنه بیایند و امروز جامعه می‌بینیم در بخش آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها و علم، فناوری، مشاغل، فضای مجازی و دولت الکترونیک و عرصه‌های دیگر حضور زنان چقدر موثر و سازنده و پررنگ است و گسترش فضای مجازی نیز نقش‌آفرینی اجتماعی و اقتصادی زنان را بیش از گذشته تسهیل کرده است.
رئیس جمهور با یادآوری اینکه یکی از قول‌ها به مردم از آغاز این بود که نسبت به احقاق حقوق خانم‌ها تلاش خواهیم کرد، گفت: از 7 سال و نیم پیش تا حالا وقتی مقایسه می‌کنید می‌بینیم که قبل از این دولت در بخش اداره کشور در استان‌ها، بخش‌ها، فرمانداری‌ها و وزارتخانه‌ها حضور زنان خیلی کم و محدود بود. در این دولت سهم زنان از مدیریت‌های میانی و عالی از 5 درصد به 25 درصد رسیده است.
دکتر روحانی با تاکید بر نقش پررنگ و مهم زنان در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: این مادرها هستند که وظیفه اصلی تعلیم و تربیت در خانواده را بر عهده دارند. به هر حال درباره زبان گفتاری کسی نمی‌گوید زبان پدری و همه می‌گویند زبان مادری، چون مادرها هستند که به بچه‌ها حرف و سخن گفتن را یاد می‌دهند.
رئیس جمهور اضافه کرد: این مادران هستند که پایه‌های شخصیت فرزندان را شکل می‌دهند. این مادران هستند که ایجاد استحکام در خانواده به عنوان موضوعی مهم و خاص را بر عهده دارند. استحکام خانواده یکی از بالاترین ارزش‌ها و بزرگترین وسیله امنیت جامعه است. خانواده‌ای که استحکام دارد و امنیت واقعی در آن وجود دارد، آرامش واقعی را به اعضای خانواده و از جمله پدر و مرد خانواده نیز منتقل می‌کند.
دکتر روحانی با بیان اینکه حدود 2 هفته دیگر یکسال از زمانی که اولین موارد ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند می‌گذرد، اظهار داشت: در زمینه مقابله با شیوع کرونا نیز این زنان بودند که چه در مراکز درمانی و چه در خانواده‌ها نقش اصلی و اول را بر عهده داشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار