مدیریت 30 ساله پسماند در دستور کار شهرداری قائمشهر\

مدیریت 30 ساله پسماند در دستور کار شهرداری قائمشهر

  • کد خبر: 2111100908
  • چاپ
  • انتشار: 13 بهمن 1399 - 22:23

شهردار قائمشهر با بیان اینکه مدیریت 30 ساله پسماند در دستور کار این شهرداری است، گفت: به منظور جلوگیری از دسترسی حیوانات و اهشام به سایت دفن زباله، جلوگیری از نفوذ شیرابه به بستر زمین و آبهای زیرزمینی و همچنین جلوگیری از اشاعه و متصاعد شدن بوی زباله در اثر باد ساخت لندفیل در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.

 

به گزارش استناد نیوز / عباس صالح زاده با بیان اینکه احداث لند فیل بهداشتی زباله در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع و به ارتفاع تقریبی و متوسط ۱۰ متر و حجم 400 هزار متر مکعب آغاز گردید،افزود: عملیات اجرایی این طرح با انتخاب پیمانکار از طریق فراخوان و مناقصه عمومی آغاز شد، این زمین در سال 98 توسط شهرداری قائمشهر خریداری و در سال ۹۹ با جذب ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات پسماند در حوزه ملی و استانی آغاز به کار کرده است.

وی با اعلام اینکه روش اجرا و طرح توسط حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر تهیه و توسط سازمان شهرداریهای کل کشور و سازمان پسماند استان مازندران بازنگری و به تایید رسیده است، گفت: حداقل ۴ سلول بزرگ در برنامه شهرداری قائمشهر قرار دارد و پس از تامین اعتبار لازم توسط اعتبارات دولتی ۳ سلول دیگربه مرحله اجرا می رسد و در اثر اجرای کامل طرح تمامی دپوههای زباله ۵۰ سال گذشته نیز بازکنی ، تفکیک و ساماندهی اصولی خواهد گردید .

شهردار قائمشهر ادامه داد: قرارداد اجرای سلول اول ۳.۷ میلیارد و با افزایش ۲۵ درصد سقف مازاد حدود ۴.۷ می گردد که عمده اعتبارات تامین شده با پیگیری‌های لازم توسط شهرداری قائمشهر و اعتبارات پسماند کشور تامین شده که ردیف اعتباری برای این طرح پیش بینی شده است.

صالح زاده از مزایای اجرای این طرح را جلوگیری از دسترسی حیوانات و اهشام به سایت دفن زباله ، جلوگیری از نفوذ شیرابه به بستر زمین و آبهای زیرزمینی و همچنین جلوگیری از اشاعه و متصاعد شدن بوی زباله در اثر باد اعلام کرد و گفت که این سلول به تنهایی قابلیت ۱۰ سال پذیرش زباله را داشته و با اجرای ۴ سلول پذیرش برای حداقل ۳۰ سال مدیریت پسماند زباله صورت خواهد گرفت.

وی از دیگر کارهای انجام شده در محل دفن زباله را انعقاد قرارداد احداث کارخانه پردازش با دو خط مجزا ۲۵۰ تنی پردازش زباله که هر دو خط دارای سرند بالستیک جهت بهبود راندمان پردازش خط زباله می باشند اعلام کرد و افزود: این اقدامات با مبلغ ۲۳ میلیارد تومان انعقاد قرارداد صورت گرفته که کار ساخت کارخانه توسط طرف قرارداد آغاز گردیده و جزییات آن در گزارش بعدی خدمت همشهریان عزیز ارائه خواهد شد .

شهرداری قائمشهر با شرایط سخت اقتصادی وبیماری کرونا همواره و متداوما ساماندهی سایت زباله را برای شهر قائمشهر در سالهای ۹۹ ، ۹۸ در برنامه خود قرار داده است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار