تنظیم بودجه سال آینده با تکیه بر تجارب حاصل از ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی / تصمیماتی که مبنی بر فشار اقتصاد کشور و معیشت مردم باشد پذیرفته نمی شود / واکسیناسیون کرونا براساس الویت بندی انجام می شود\
  •   دکتر روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی:

تنظیم بودجه سال آینده با تکیه بر تجارب حاصل از ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی / تصمیماتی که مبنی بر فشار اقتصاد کشور و معیشت مردم باشد پذیرفته نمی شود / واکسیناسیون کرونا براساس الویت بندی انجام می شود

  • کد خبر: 2111100724
  • چاپ
  • انتشار: 14 دی 1399 - 15:35

رئیس جمهور گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته، در کنار پیگیری مجدانه برای تولید داخلی واکسن، در هفته‏‌های آینده با خرید واکسن از شرکت‏های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت‏بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از نهاد ریاست جمهوری ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یک شنبه در جلسه تاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر لزوم تسریع در اقدامات و فعالیت‏های انجام گرفته در این زمینه تصریح کرد: بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه باید در کنار وزارت بهداشت که مسئول دقت‏های لازم کارشناسی است، به گونه‏ای برنامه ریزی کنند که خرید و انتقال واکسن به کشور سریع‏تر به سرانجام برسد.
وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تجارب به دست آمده از خلال سه سال مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: دولت با تکیه بر تجارب به دست آمده از ایستادگی در برابر این جنگ تمام عیار و خنثی‏سازی تحریم‏های غیرانسانی، بودجه سال آینده کشور را با هدف توسعه اقتصادی و نیز حمایت موثر معیشتی از مردم، تنظیم کرده است.
دکتر روحانی اضافه کرد: وضعیت و شرایط اقتصادی کشور اقتضا می‏کند که با لحاظ تمامی الزامات، نیازها و داشته‏های کشور، افقی امیدوارکننده و آرامش‏زا در توسعه اقتصادی و معیشت و مردم باید اثرات مثبت آن را در زندگی خود احساس کنند. به همین دلیل باید از هر گونه تصمیمی که منجر به فشار مضاعف اقتصادی به معیشت مردم و اقتصاد کشور شود، پذیرفته نخواهد بود.
رئیس جمهور تاکید کرد: میزان درآمدهای مالیاتی و یا درآمدهای حاصل از صدور نفت و فراوردها، در بودجه پیشنهادی بر مبنای پیش‏بینی روند اقتصادی کشور در سال آینده به صورت واقع‏بینانه و با تاکید بر توان اقتصادی و استیفای حقوق کشور تنظیم شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار