کارمندان امنیتی آلمان اجازه ورود به روسیه را ندارند / واکنش مسکو نسبت به تحریم های اتحادیه اروپا\

کارمندان امنیتی آلمان اجازه ورود به روسیه را ندارند / واکنش مسکو نسبت به تحریم های اتحادیه اروپا

  • کد خبر: 2111100702
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1399 - 21:04

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های اروپا، ورود کارمندان ارشد امنیتی و اطلاعاتی از آلمان به خاک خود را ممنوع ‌کرد.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، نمایندگان دستگاه‌های دولتی آلمان از این پس نمی‌توانند به روسیه سفر کنند. این اقدام روسیه به دنبال تنش‌ها بر سر مسمومیت «الکسی ناوالنی» از مخالفان مسکو و در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا انجام گرفته است.

خبرگزاری د. پ.آ آلمان روز سه شنبه با اعلام این خبر نوشت: روسیه به تحریم‌های اتحادیه اروپا با اعمال ممنوعیت‌های بیشتر برای ورود شهروندان آلمانی واکنش نشان داد.

در پیامی از سوی وزارت خارجه روسیه آمده است: این پاسخی به اقدامات تخریبی اتحادیه اروپا بود.

هرچند دقیقاً مشخص نیست که چه کسی و چند نفر اجازه ورود به روسیه را ندارند اما منابع آگاه می‌گویند؛ طبق این تحریم، کارمندان برجسته سازمان‌های امنیتی و سرویس مخفی آلمان اجازه ورود به روسیه را نخواهند داشت.

در طول ماه‌های اخیر اختلافات بین مسکو و برلین بر سر مسمومیت ناوالنی شدت گرفته است. در ماه اکتبر (مهرماه) نیز اتحادیه اروپا به دلیل حمله گسترده سایبری به پارلمان آلمان (بوندستاگ) که پنج سال پیش رخ داد، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد که طبق آن اداره مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و یک واحد نظامی که مسؤول حملات سایبری است، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

رژیم تحریم همچنین پیش بینی کرده که اتحادیه اروپا بتواند دارایی‌های طرف‌های روس را مسدود کند. علاوه بر این، ممنوعیت‌های ورود به اتحادیه اروپا برای شماری از شهروندان روسی اعمال می‌شود.

به این ترتیب مسکو نسبت به تحریم‌های اتحادیه اروپا که قبلاً در ماه اکتبر وضع شده بودند، واکنش نشان داد. ناوالنی چهل و چهار ساله پس از مسمومیت با یک عامل شیمیایی موسوم به نوویتسوک همچنان برای درمان در آلمان به سر می‌برد که این مسأله با اعتراض روسیه همراه شده است.

هفته گذشته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بتازگی در پاسخ به اظهارات وزیران خارجه فرانسه؛ آلمان و انگلیس در مورد تحریم روسیه در مساله مسمومیت ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه، موضع گیری ضد روسی این کشورها را غیر قابل قبول خواند و گفت که این اظهارات حاکی از بی میلی این کشورها برای توجه به واقعیت‌های بیان شده است.

زاخارووا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: چند کشور اروپایی بجای همکاری لازم با روسیه برای روشن شدن علت اصلی آنچه که بر ناوالنی وبلاگ نویس روس گذشت به تهدید و فشار بر روسیه متوسل شده‌اند و در همین حال تعهدات خود در چارچوب کنوانسیون کمک‌های حقوقی متقابل را نقض می‌کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار