دورهمی ها بلای جان اهالی سوادکوه / کرونا به دنبال خوش نشین ها\

دورهمی ها بلای جان اهالی سوادکوه / کرونا به دنبال خوش نشین ها

  • کد خبر: 2111100701
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1399 - 20:10

سرپرست فرمانداری سوادکوه از بی توجهی مردم نسبت به بیماری کرونا انتقاد کرد و گفت: دورهمی‌های خانوادگی در روستاها عامل اصلی روند افزایش این بیماری در سطح این شهرستان است.

به گزارش استناد نیوز / عین الله طالبی با ابراز تاسف از اینکه مردم، روستاها را نقطه امنی برای فرار از بیماری کرونا می دانند، افزود: طی سال های گذشته در فصول سرد، روستاها خالی از سکنه بود اما هم اکنون دارای سکنه است و خوش نشین ها به روستاها آمده اند.وی با اعلام اینکه متاسفانه در روستاها شاهد دورهمی های خانوادگی هستیم، گفت: دورهمی های خانوادگی باعث روند افزایش بیماری کرونا در این شهرستان شده است.سرپرست فرمانداری سوادکوه با بیان اینکه در سطح روستاها کمتر شاهد استفاده از ماسک در بین مردم هستیم، افزود: از شهروندان می خواهیم برای کنترل بیماری کرونا و مبتلا نشدنشان به این بیماری، حتما از ماسک استفاده کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی دورهمی های خانوادگی را کاهش دهند.

طالبی بیان کرد: هم اکنون اکثر افراد در روستاها سالمند هستند.

مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند

طالبی با اعلام اینکه در بازدیدهای به عمل آمده متاسفانه صنوف هم پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت نمی کنند، ادامه داد: مسافرینی که برای خرید مایحتاج خود وارد این شهرستان می شوند هم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.سرپرست فرمانداری سوادکوه از صنوف خواست تا برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا از ورود افراد فاقد ماسک به مغازه خود جلوگیری و خودشان هم از ماسک استفاده کنند.

طرح سردار سلیمانی در روستاها

وی با اشاره به اینکه در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۱۳ گروه در پایگاه مقاومت سطح این روستاها در حال فعالیت هستند، گفت: در این طرح افراد با رفتن به درب منازل افراد به آنها پکیج های بهداشتی ارائه می دهند.سرپرست فرمانداری سوادکوه با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی دهیاران، شوراها و خانه های بهداشت هم فعالیت دارند، افزود: طرح غربالگری هم در سطح روستاها در حال انجام شدن است.آمارهای روزانه شناسایی بیماران جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مازندران به طرز غیرقابل باوری در حال افزایش است. تنها از از اول دی ماه تاکنون آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. بررسی آمارهای روز به روز هم نشان می دهد که با گذشت زمان سرعت شیوع و شناسایی بیماران جدید کرونایی بسیار تند شده است.در حالی که آمار مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مازندران در اول دی ۹۹۳ نفر بود ، دیروز دوشنبه به یکهزار و ۲۰۵ نفر افزایش یافته است. در واقع طی یک هفته گذشته ۲۱۲ بیمار جدید کووید۱۹ به مجموع بستری های بیمارستان های استان اضافه شد که میانگین روزانه آن ۲۶.۵ نفر است. به عبارتی میانگین بیماران جدیدی که به بستری های بیمارستان ها در ماه دی اضافه شده اند ۱۱ برابر ماه آبان و بیش از سه برابر ماه آذر است.بر اساس گزارش رسمی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل به طور میانگین در یک هفته اخیر روزانه ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند.
براساس این گزارش هم اکنون یک هزار ۲۰۵ بیمار با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند و حدود یک پنجم از این بیماران نیز به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار