پل برج خیل سیمرغ تا دهه فجر به بهره برداری می رسد / چراغ روشن توسعه روستایی در سیمرغ\

پل برج خیل سیمرغ تا دهه فجر به بهره برداری می رسد / چراغ روشن توسعه روستایی در سیمرغ

  • کد خبر: 2111100672
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1399 - 08:36

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه کار تکمیل پل برج‌خیل که در سیلاب اواخر سال ۹۷ تخریب شده بود، با شتاب ادامه دارد، گفت: این پل تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش استناد نیوز ؛مجتبی حبیب نژاد روشن در گفت و گو با ماهنامه مقیاس، افزود: به تشخیص کارشناسان پل تخریب قبلی به طور کلی تخریب شده و از اردیبهشت ماه امسال با تامین اعتبار عملیات اجرایی پل جدید آغاز شد که هم اکنون عرشه و شمع آن ساخته شده است.
وی هزینه ساخت این پل را 4 میلیارد و 500 میلیون تومان علام کرد و گفت: این اعتبار در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و در نشستی که با مدیرکل مدیریت بحران و مدیرکل بنیاد مسکن برگزار شد بنا است تا این پل در دهه فجر به بهره بردرای برسد.
فرماندار سیمرغ همچنین از آسفالت فاز نخست محور سیمرغ به بهنمیر به طول حدود سه کیلومتر در چهار باند خبر داد و گفت که ۲ کیلومتر دیگر از مسیر محور سیمرغ به بهنمیر در حال آسفالت است که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود : لاین غربی ابتدای شهر کیاکلا تا ابتدای شهر بهنمیر هم در حال زیرسازی است و برای این طرح ۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته شده است.
حبیب نژاد با بیان اینکه آسفالت بخشی از محور بهنمیر، جویبار و قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شده است ، گفت : با ردیف اعتباری چهار بانده شدن محور بهنمیر به سمت بابلسر هم آغاز خواهد شد.
نوسازی و رونق کشاورزی
فرماندار سیمرغ با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید و در حوزه جهاد کشاورزی مجموع اعتبارات عمرانی و تسهیلات و اشتغال زایی بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال بوده است، گفت : از سال ۹۶ تاکنون در سطح حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شده است که برای این کار بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
حبیب نژاد از شن ریزی هفت کیلومتر از جاده بین مزارع شهرستان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به عنوان بخش دیگری از خدمات دولت یاد کرد و افزود : از سال ۹۶ تاکنون طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب در سطح ۸۱ کیلومتر با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای شهرستان انجام شده است.
وی از لایروبی ۹۳ هکتار آب بندان و حدود ۱۲۱ کیلومتر رودخانه با هزینه بیش از ۴۵ میلیارد ریال هم از دیگر اقدامات انجام شده در چندسال اخیر یاد کرد.
فرماندار سیمرغ از پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به ۲۹۳ بهره بردار از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت : تسهیلات پرداخت شده به این طرح ها ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.
حبیب نژاد افزود : همچنین در حوزه های دیگر بخش کشاوری نیز ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
طرح هادی در 14 روستا با هزینه 80 میلیارد ریالی
وی در پایان با اعلام اینکه اجرای طرح های هادی و پروژه عمرانی ۱۴ روستا با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است، گفت : اجرای طرح هادی شامل جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، پیاده روسازی و دیگر اقدامات ساماندهی بود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار