شاخص بورس بیش از 38 هزار واحد رشد داشت / شاخص فرابورس نزدیک به ۴۲۵ واحد افزایش داشت\

شاخص بورس بیش از 38 هزار واحد رشد داشت / شاخص فرابورس نزدیک به ۴۲۵ واحد افزایش داشت

  • کد خبر: 2111100607
  • چاپ
  • انتشار: 10 آذر 1399 - 14:38

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۳۸ هزار ۶۵۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۹۴۲ واحد افزایش به ۴۱۷ هزار و ۷۸۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۵۴۵ واحد رشد به ۲۷۳ هزار و ۵۷۴ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۰ هزار و ۱۶۵ واحد و شاخص بازار دوم ۷۱ هزار و ۳۲۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۴۱۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۶۴۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۴۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۷۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۳۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۸۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۱۴۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۲۲ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۱۰۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۱۹۴ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۷۰ واحد، قند اصفهان (قصفها)، پست بانک ایران (وپست) با ۵۲ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۵۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، گروه دارویی برکت و سرمایه گذاری سیمان تامین درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۴۱۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲۱ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۴۲۵ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۲۶۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۰۰ هزار برگه سهم به ارزش ۵۹ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و پلیمر آریا ساسول (آریا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، پخش البرز (پخش)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگرا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار