آمریکا با جنگ اقتصادی به دنبال فشار به مردم و نظام است\

آمریکا با جنگ اقتصادی به دنبال فشار به مردم و نظام است

  • کد خبر: 2111100496
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1399 - 14:58

رییس جمهوری با اعلام اینکه جنگی که آمریکا از سه سال گذشته بر ضد ایران شروع کرده، جنگ اقتصادی بوده است، گفت: آن جنگی که آنها فکر کردند می‌توانند به نظام و به مردم فشاری وارد کنند، جنگ اقتصادی بود. باید با همه توان در این شرایط برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت بیان کرد: در اولین اقدام تلاش کنیم مردم نسبت به دسترس بودن کالاهای ضروری و اساسی، دارو در کشور کاملا اطمینان داشته باشند و مطمئن باشند که این کالاها در اختیارشان خواهد بود.
فضاهای خوبی برای صادرات داریم
وی با بیان اینکه هنوز فضاهای بسیار خوبی برای صادرات داریم، گفت: در هفته‌های گذشته در ستاد اقتصادی دولت بحث‌هایی داشتیم که یک مبنای آن افزایش صادرات بود، اینکه چه کاری انجام دهیم که صادرات افزایش پیدا کند و یا کالاهای اساسی راحت‌تر به دست ما برسد و یا بجای اینکه گرفتار گردش‌های مالی و بانکی شویم، با تهاتر انجام شود.
رییس جمهوری گفت: در ستاد اقتصادی بررسی کردیم که چگونه اجناس به جای اینکه در گمرک بماند، از همان اول که جنس خریداری می‌شود و حتی قبل از اینکه روی کشتی برود درباره آن تصمیم بگیریم. همه تصمیماتی که برای سامانه جامع تجارت اتخاذ کردیم، برای این است که همه چیز به روز و روشن باشد تا کار پیش برود.
وی افزود: بخشی از آن چه مردم در یکی دو ماه اخیر با مشکلات مواجه شدند، به مسائل ماه‌های اولیه سال و شیوع کرونا که صادرات کشور را دچار وقفه و مشکلات کرد، مربوط می‌شود. امروز آن مشکلات رفع شده است و روال عادی پیدا کرده است ما در صادرات و واردات رشد خواهیم داشت و مشکلات مردم کمتر می شود البته وزارتخانه‌های مربوطه باید همه توان خود را به کار بگیرند.
روحانی گفت: خوشحالم وزارت صمت و کشاورزی و سایر دستگاه‌ها به سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب توجه جدی کردند و امروز هم در دولت مطرح شد و همان طور که ایشان این نکته بحق را مطرح کردند گرانی و قیمت برخی از کالاها ناموجه و نادرست و ناصحیح است و باید راه حل برای آن پیدا شود.
راه دولت مقابله با گرانی؛ وفور کالا/ قیمت گذاری منصفانه
رییس جمهوری در پایان بیان کرد: البته دلایلی برای گران شدن کالا مطرح است که باید حل و فصل شود، ما دو هدف داریم؛ وفور کالا و آن چه مورد نیاز مردم و از کالاهای اساسی و غیراساسی در جامعه و همچنین قیمت منصفانه کالا در بازار است، نسبت به اولی موفق بودیم. هم امسال و هم سال گذشته و از سال ۹۷ که این مشکلات و جنگ اقتصادی شروع شد، ما دروفور کالا موفق بودیم وپایان سال هم موفق خواهیم بود. آنچه باید روی آن سرمایه گذاری کنیم و برای مردم مهم است این است که قیمت کالاها قابل قبول و متعادل باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار