لایروبی بیش از ۶۰۰ هکتار از آببندان های بخش گیلخواران انجام شد\
  • بخشدار بخش گیلخواران شهرستان جویبار؛

لایروبی بیش از ۶۰۰ هکتار از آببندان های بخش گیلخواران انجام شد

  • کد خبر: 2111100336
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1399 - 22:11

بخشدار گیلخواران از لایروبی بیش از ۶۸۰ هکتار از آب بندانهای بخش گیلخواران شهرستان جویبار خبر دادوگفت: یک هزارو ۱۳۹ هکتار آب بندان وبا ظرفیت ذخیره ۳۱ میلیون متر مکعب آب در بخش گیلخواران وجود دارد و با لایروبی آب بندانها بدنبال افزایش ذخیره آب هستیم .

استناد نیوز / محمد حسین فقیه بااعلام اینکه ۴۵ نوع محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار تولید می شود، افزود: متاسفانه زیرساختها متناسب با ظرفیت و پتانسیل های توسعه ای شهرستان نبوده است .
وی با اشاره به اینکه در سالهای نه چندان دور شبکه مخابراتی در بخش گیلخواران فاجعه بار بوده است ، اظهار داشت : خوشبختانه از سال گذشته تا کنون بیش از ۷ میلیارد تومان برای توسعه شبکه مخابراتی هزینه شده است .
وی مهمترین مشکلات بخش گیلخواران را کمبود آب شرب ، آب کشاورزی و راه عنوان کردوگفت: ۲ قطعه آب بندان در روستای ایزد خیل مشک آباد به مساحت ۲۲ هکتار و رنگریز محله به مساحت ۷ هکتار احداث شده است و با آبگیری این دو آب بندان تا حدودزیادی کمبود آب کشاورزی منطقه برطرف شده است .
فقیه بیان کرد: با همکاری و مشارکت جهاد کشاورزی و کشاورزان ۱۵۶ هکتار از اراضی شالیزاری بخش گیلخواران با هزینه ۲ میلیارد تومان تسطیح و نوسازی شده است .
بخشدار گیلخواران ادامه داد: سد لاستیکی لاریم دهنه با هزینه ۱۱ میلیارد تومان راه اندازی و بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی این منطقه آبیاری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از راه های این منطقه به جاده مرگ معروف شده است ، خاطر ساخت: جاده ساری به بهنمیر تامین اعتبار و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است وپیمانکار محور ساحلی بخش گیلخواران مشخص و ۱ میلیاردتومان اعتبار برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.
فقیه گفت: دو روستای کردکلا و گل محله بخش گیلخواران در بین ۱۷ روستای نمونه گردشگری استان لحاظ شده است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار