چهار کیلومتر از فضای شهری فریدونکنار فرسوده است / از بین بردن بافت فرسوده به عزم ملی نیاز دارد\
  • شهردار فریدونکنار در گفتگو با استناد نیوز؛

چهار کیلومتر از فضای شهری فریدونکنار فرسوده است / از بین بردن بافت فرسوده به عزم ملی نیاز دارد

  • کد خبر: 2111100333
  • چاپ
  • انتشار: 25 مرداد 1399 - 15:57

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه در حوزه محدوده شهری به میزان  سه کیلومتر طول و عرض یک کلیومتر دارای بافت فرسوده هستیم گفت: برای از بین بردن بافت فرسوده نیاز به عزم ملی است که در توان شهرداری نیست.

محمدعلی آزادی کناری در گفت و گو با استناد نیوز در خصوص مهم ترین مشکل حوزه شهر فریدونکنار، گفت: این شهر از جمله شهرهایی با جمعیت نسبی متراکم و بافت فرسوده است. در حوزه محدوده شهری به میزان سه کیلومتر طول و عرض یک کلیومتر دارای بافت فرسوده هستیم که برای از بین بردن بافت فرسوده نیاز به عزم ملی است که در توان شهرداری نیست؛ حتی اگر در این راستا سیاست های تشویقی زیادی هم در نظر گرفته شود این انگیزه ایجاد نخواهد شد که مردم بتوانند بافت های فرسوده را از بین ببرند.

وی با اعلام اینکه فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی است که سرمایه گذاران در حوزه ساخت مسکن اگر بخواهند سرمایه گذاری کنند در خیابان ساحلی راحت تر هستند و امکان سرمایه گذاری هم وجود دارد، ادامه داد: انبوه سازان تمایل به سرمایه گذاری کنار ساحل دارند و ضلع جنوبی شهر همچنان در بافت فرسوده به سر می برد. در بخش ساحلی هم زمین به اندازه کافی نداریم. در4 الی 5 سال آینده این امکان وجود دارد که همه زمین ها ساخته شود و باید سیاست های فرابخشی اعمال شود، یک شهرداری به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و باید دستگاه های شهری، استانی و ملی  پایه کار بیایند.

آزادی کناری با بیان اینکه فریدونکنار یکی از شهرهای کم برخوردار است و نیاز به حمایت های همه جانبه توسط مسئولان بالا دستی دارد تا شهرداری هم در این راستا بتواند برای برون رفت از این مشکلات اقدام کند، افزود: یکی دیگر از مشکلات که در این شهر ساحلی موجود است؛ محدوده شهری را نمی توانیم زیاد گسترش دهیم. مصوبه عالی شهرسازی از دبیرخانه آن ابلاغ شد که شهرهای زیر 200 هزار نفر در ارتفاعات بیش از سقف 8  طبقه ساخت و ساز داشته باشند. سیاست دولت بر این اساس است که بلند مرتبه سازی صورت گیرد و محدوده شهری را گسترش ندیم؛ باید برای سرمایه گذاران یا انبوه ساز هم به صرفه باشد. نیاز داریم مسئولان شورای عالی شهرسازی و معماری به دنبال راه حل دیگری باشند مخصوصا برای شهرهایی که محدودیت سرزمینی دارند و محدوده شهری بزرگی ندارند.

وی ادامه داد: فریدونکنار از شمال به دریا از شرق به مجموعه مسکونی و تفریحی خزر شهر، از غرب هم محدود به شهرستان دیگر و از ضلع جنوب هم به زمین های کشاورزی محدود است. بنابراین در این راستا باید سیاست دیگری اتخاذ شود تا در ارتفاعات بتوانیم اقدمات موثری انجام دهیم.

شهردار فریدونکنار در پایان با اعلام اینکه مشارکت شهروندان حالت دو سویه دارد، گفت: امکان ندارد مسئولی به صورت صادقانه، با همت تلاش و پشتکار در جهت خدمت به مردم قدم برندارد اما مشارکت مردم را در پی داشته باشد و برعکس این شرایط هم به همین صورت است. وقتی مردم به مسئولی اعتماد کنند و ببینند یک مسئولی برای آنها وقت میگذارد و در جهت رفع مشکلات آنها بر می آید، مشارکت مردم هم در حوزه های مختلف بیشتر می شود. مشارکت مردم را در یک سال اخیر در پروژه های حوزه های خدماتی و عمرانی مشاهده کرده ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار