محصول کیوی سیمرغ در مازندران برتر است/ مشکلات زهکشی و لایروبی برطرف شود\
  • مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ؛

محصول کیوی سیمرغ در مازندران برتر است/ مشکلات زهکشی و لایروبی برطرف شود

  • کد خبر: 2111100298
  • چاپ
  • انتشار: 02 مرداد 1399 - 19:16

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ، گفت: در حوزه محصولات ذرت و کیوی در این شهرستان تولیدات خوبی داریم، به ویژه محصول کیوی که در استان مازندران عنوان برتر را کسب کرده است.

به گزارش استناد نیوز رجب فلاح زیلتی روز پنج شنبه در جلسه رونق و جهش تولید با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ دارای 9هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی است،افزود: علی رغم وسعت کم نیم درصدی خاک بیش از پنج درصد خاک حاصلخیز در اختیار شهرستان است که می تواند پتانسیل خوبی در حوزه کشاورزی باشد. در حوزه محصولات ذرت و کیوی برداشت خوبی داریم، به ویژه محصول کیوی سیمرغ که در استان به عنوان برتری رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر محصول کیوی در محصولات کشاورزی دیگر همانند توت فرنگی و برنج هم تولیدات خوبی داریم. سه هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان سیمرغ موجود است. در بخش تجهیز و نوسازی هم اقدامات مناسبی شکل گرفته است. در سال گذشته دولت حدود 12 میلیارد تومان در بخش تجهیز و نوسازی اعتبارات دادند که توانستیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ با تاکید بر اینکه بیش از هزار و 800 هکتار اراضی که پتانسیل تجهیز و نوسازی داشتند انجام شد، بیان کرد: اکنون هم پروژه 120 هکتاری از روستای کوچه کلا و اخته چی برای تجهیز و نوسازی در دستور کار قرار گرفت. برای پروژه هزار و 800 کیلومتر تجهیز و نوسازی بیش از 210 کیلومتر کانال خاکی که با اعتبارات انجام شده که 110 کیلومتر ان به بهره برداری رسید و 90 کیلومتر باقی مانده کانال خاکی به دلیل نبود اعتبارات همچنان خاکی است.

فلاح با اشاره به اینکه در بخش لایروبی ابندان‌ها هم اقدامات مناسبی انجام شد، افزود: بیش از 20 قطعه ابندان  با طرح بیش از 450 هکتار در سیمرغ موجود است که اگر طرح لایروبی ابندان ها را عملیاتی کنیم میتوانیم در آینده مشکلات آبرسانی کشاورزان را برطرف کنیم. سال گذشته 6 قطعه ابندان طراحی شد و برای سازمان ارسال شد اما به دلیل کبود اعتبارات و بحث سرانه جمعیت با مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان موافقت نشد. ابندان 75 هکتاری در سوخت آبندان در مرحله اجرا داشتیم که با مبلغ دو میلیارد و 700 میلیارد تومان موافقت شد و بعد از برداشت شالی به مرحله عملیاتی می رسد. ابندان علاوه بر فرصت کشاورزی میتواند مکان مناسبی برای گردشگران باشد و شرایط اقتصادی مناسبی را فراهم می‌کند که امیدوارم به ان توجه بیشتری شود.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ در پایان با اعلام اینکه زهکشی مناسبی در حوزه کشاورزی در سیمرغ موجود نیست، گفت: سیمرغ شهرستان کشاورزی است.زهکش در روستای دینه سر داشته باشیم امیدواریم این پروژه را هم امسال اجرایی کنیم. بیش از هزار و 500 متر زهکش زیر زمینی با مبلغ 3 میلیارد تومان براورد هزینه شده است.   در  بخش لایروبی ابندان و زهکش مشکل برطرف شود میتوانیم به تولیدات بسیاری در بخش محصولات کشاورزی این شهرستان دست پیدا کنیم. سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان در بخش زیربنایی و اشتغالزایی کسب شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار