عجب آشفته بازاریست جویبار / عمل به وعده ها انتظار بجای مردم از شهرداری\

عجب آشفته بازاریست جویبار / عمل به وعده ها انتظار بجای مردم از شهرداری

  • کد خبر: 2111100297
  • چاپ
  • انتشار: 01 مرداد 1399 - 18:14

نزدیک به یک سال از انتخاب همت محمدنژاد به عنوان شهردار جویبار می گذرد و اکنون مردم انتظار دارند دلایل ضعف مجموعه مدیریت شهری در حل مشکلات آن ها و شهر را بدانند و شهردار و شورای شهر را در مقام پاسخگو ببینند

به گزارش استناد نیوز، طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها، «احداث خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها، مجاری آب و توسعه معابر» ، «تنظیف و نگاهداری معابر عمومی و مجاری آب‌ها و فاضلاب و تأمین آب و روشنائی» ، « احداث بناهای مورد نیاز عمومی مثل پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی» از جمله وظایف مهم شهرداری می باشند که شهروندان باید در قبال عوارض و سایر پرداختی هایی که به شهرداری دارند نسبت به آن ها مطالبه داشته باشند.

وظایف شهرداری ها را می توان به دو بخش نیازهای اساسی و اولیه شهر و نیازهای رفاهی یا ثانویه دسته بندی کرد، برای مثال می توان بحث بهداشت شهری و احداث راه ها در دسته اول و احداث پارک یا نصب المان های شهری را در دسته دوم جای داد.

با نگاهی به وضعیت شهر جویبار و کوچه پس کوچه های آن به راحتی می توان دریافت، مجموعه مدیریت شهری در عمل به وظایف قانونی و ذاتی خود در هر دو بخش نیازهای اساسی و ثانویه ناموفق بوده است.

نوک پیکان انتقادات به عملکرد ضعیف مجموعه مدیریت شهری هر شهر به شهردار توجه دارد چرا که بازوی اجرایی شهر را مدیریت می کند، اما نباید از وظایف قانونی و نظارتی اعضای شورای شهر نیز غافل بود. نزدیک به یک سال از انتخاب بحث برانگیز همت محمدنژاد  شهردار پرحاشیه کیاسر به عنوان شهردار جویبار می گذرد، انتخابی که توسط اعضای شورای شهر جویبار انجام و در نهایت با وساطت استاندار مازندران وجه قانونی به خود گرفت. در همان زمان بسیاری انتخاب شهرداری با کارنامه نچندان مطلوب برای شهر مهم جویبار را مناسب نمی دیدند اما در نهایت شورا بر تصمیم خود ایستاد و محمدنژاد حکم شهرداری خود را گرفت.

محمدنژاد در مدت فعالیت خود به عنوان شهردار جویبار، شعارها و وعده هایی داد که برای مدتی مردم شهر را به ادامه روند توسعه جویبار و حل مشکلات امیدوار کرد اما اکنون که بیش از 10 ماه از آن وعده ها می گذرد در عمل اتفاق عمرانی قابل توجهی در سطح شهر ندیده و حتی در بحث بهداشت شهری و جمع آوری زباله نیز با بحران مواجه شده ایم، تا جایی که انتظار مردم از شهرداری تنها به حفظ بهداشت شهر و کمک به سلامت شهروندان در ایامی که با کرونا مواجهیم محدود شده است. شکایت اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان جویبار از شهرداری در موضوع زباله و پسماند نیز گواه این مسئله است.

تمام این کمبودها در مدیریت شهری درحالی نمایان شده است که شورای شهر جویبار افزایش بودجه 50 درصدی برای سال 98 نسبت به سال پیش از آن و افزایش 105 درصدی بودجه را برای سال 99 به تصویب رسانده و بودجه شهرداری به 59 میلیارد تومان رسید و این سوای اعتباراتی است که برای اجرای طرح ها از منابع دیگر تخصیص داده می شود.

حال مردم مطابق حقوق شهروندی و اصل شفافیت مالی شهرداری ها انتظار پاسخ صریح از اعضای شورای شهر و شهرداری جویبار دارند تا مشخص شود چرا وضعیت شهر جویبار به این آشفتگی رسیده است و بودجه شهرداری که عمده آن از عوارض مردمی تامین می شود کجا و چگونه هزینه شده است.

شاید یکی از دلایل این نابسامانی در مدیریت شهری جویبار را بتوان در جابجایی های مدیران با تجربه و کاردان شهرداری و انتصاب افرادی دانست که بعضا از تخصص و تجربه کافی برای تصدی آن مسئولیت ها برخوردار نبوده و نمی توانند شهردار را در انجام درست وظایف همراهی کنند، جابجایی در مدیریت حساس مالی و روابط عمومی از این دست است که در آینده نزدیک به دلایل این جابجایی ها خواهیم پرداخت تا بتوان به بازکردن گره کور مدیریت شهری در جویبار کمکی شود.

بوی تعفن زباله‌های جویبار به مشام شهرداری نمی‌رسد؟ / گزارش مردمی + ویدئو

شکایت اداره محیط زیست از شهرداری جویبار / حداقل های بهداشتی در محل دپوی زباله جویبار رعایت نمی شود



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار