خسارت سنگین قطعی برق به صنعت مازندران / آیا شرکت توزیع برق خسارت می پردازد؟ + ویدئو\
  • گزارش اختصاصی استنادنیوز؛

خسارت سنگین قطعی برق به صنعت مازندران / آیا شرکت توزیع برق خسارت می پردازد؟ + ویدئو

  • کد خبر: 2111100171
  • چاپ
  • انتشار: 17 خرداد 1399 - 08:29

یکی از مشکلات صنعت مازندران عدم پایداری شبکه برق استان و قطعی مکرر برق شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی می باشد که موجب خسارات فراوانی به این بخش شده است.

به گزارش استنادنیوز، شاید قطع برق در فصل گرما برای مشترکین خانگی به منزله تجربه ساعتی گرمای هوا باشد، هرچند بعضا شاهد خسارت هایی به مشترکین خانگی نیز بوده ایم اما این مسئله ضربه سنگینی به کارخانجات و واحدهای تولیدی وارد می نماید، از این رو قانون پیش بینی لازم را در این خصوص داشته است.

مطابق ماده (25) قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار در صورت کمبود منابع برق، گاز و خدمات مخابرات، شرکت های تولیدی نباید در اولویت قطع قرار داشته باشند و در آیین نامه اجرایی همین قانون تمهیدات لازم برای جبران خسارت واحدهای تولیدی از قطع برق آورده شده است.

متاسفانه همه ساله و بخصوص در فصول گرم سال شاهد قطعی مکرر برق شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی استان مازندران هستیم که خسارات و مشکلات فراوانی را برای این واحدهای اشتغال زا بوجود آورده است و علارغم صراحت قانون به گفته مدیران کارخانه ها، شرکت توزیع از قبول خسارت وارده سر باز می زند.

در گفتگویی که با مدیران عامل و اجرایی چند کارخانه در شهرک صنعتی جویبار داشتیم ضمن گلایه از عدم پایداری شبکه، نوسانات و قطعی برق، این انتظار وجود داشت که حداقل شرکت توزیع برق استان مازندران پیش از قطع ناگهانی به آن ها اطلاع دهد تا خسارات کاهش یابد اما گویا این اتفاق نیز نمی افتد.

ابوالقاسم مدانلو مدیرعامل کارخانه کاسپین لوله طبرستان در گفتگو با استنادنیوز، با اعلام اینکه کارخانه ها مشترکین ویژه توزیع برق هستند گفت: مصرف برق کارخانه کاسپین لوله به تنهایی با برق 2500 مشترک برابری میکند، درحالی که شرکت توزیع برای برق رسانی به 2500 مشترک خانگی باید به همین تعداد کنتور و سیم کشی نماید.

مدانلو ادامه داد: در هر مرتبه قطع برق بدون اطلاع قبلی بیش از 200 یا 300 کیلو ضایعات برای کارخانه من بوجود می آید که هزینه هر کیلو ضایعات پانزده هزار تومان است، این خسارات سنگین بارها برای این مجموعه اتفاق می افتد و کسی پاسخگو نیست.

با توجه به اینکه هنوز وارد فصل تابستان نشده ایم و گرمای هوا آغاز نشده است باید منتظر واکنش شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران به این انتقادات وارده باشیم و پاسخ به این سوال مهم که چه تدابیری برای روزهای پیک مصرف برق اندیشیده شده است، استناد نیوز آمادگی دارد در صورتی که مدیران توزیع برق استان مازندران توضیحی در این خصوص دارند به نحو مقتضی منتشر نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار