حاج میرزایی:سند تحول بنیادین اجرایی می شود\

حاج میرزایی:سند تحول بنیادین اجرایی می شود

  • کد خبر: 2110954
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1398 - 13:49

استناد نیوز- وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در میدان عمل باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کنیم و به‌جای استفاده از الفاظ زیبا در وصف آن با انجام کارها در مدرسه آن را محقق کنیم.

 

به گزارش  استناد نیوز، محسن حاجی میرزایی در دیدار اعضای هیات‌امنای انجمن علمی اولیا و مربیان که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، افزود: برای اجرای سند تحول بنیادین باید جذابیت ایجاد کنیم و اگر نتوانیم تقاضای سازمان‌یافته برای اجرای این سند در جامعه ایجاد کنیم نمی‌توان آن را به‌خوبی اجرا کرد.

وی تعامل مدرسه با جامعه را ضروری دانست و افزود: تعامل بین مدرسه و خانواده‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی است، چون فقدان تعامل مناسب بین خانواده‌ها و فرزندان اهداف تعلیم و تربیت را دچار آسیب می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه باید کانون اصلی تحول، کسب تجربیات، فعالیت های فرهنگی، هنری و تربیتی، پیشرفت و حل‌وفصل مشکلات محله باشد.

حاجی میرزایی با یادآوری اینکه خانواده ظرفیتی مهم و والایی است که باید از ظرفیتش استفاده کرد، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده اغلب دانش آموزان معتقدند که خانواده‌ها آنها را درک نمی‌کنند و خانواده‌ها هم اعتقاد دارند که فرزندانشان آنان را درک نمی‌کنند و این فرآیند ناشی از سرعت تغییرات است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جریان یادگیری متوقف شود اختلالات اجتماعی ایجاد می‌شود و خانواده‌ها توانایی انتقال ارزش‌ها را به نسل بعدی نخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش مسئولیت اصلی تربیت را بر عهده خانواده‌ها دانست و اظهارداشت: هر اقدامی تربیتی که در مدرسه انجام می‌شود، ممکن است در خانواده از بین برود لذا انجمن‌های اولیا و مربیان در تقویت تعامل و هماهنگی بین خانه و مدرسه می‌توانند کمک کنند. انجمن اولیاء و مربیان می‌تواند سطح توانمندی‌های آموزش‌وپرورش را ارتقا دهد.

حاجی میرزایی فقدان توانمندی اعضای خانواده‌ برای گفت و گو و تعامل با یکدیگر را مشکل‌ساز برشمرد و تصریح کرد: اغلب خانواده‌ها حرفی برای گفتن با یکدیگر ندارند و این خطر بسیار بزرگی است و خانواده را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است در این اندیشه هستیم که سازمان انجمن اولیاء را تشکیل دهیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه آموزش‌وپرورش باید مساله اول هر استان باشد و مدرسه باید مساله اول هر محله باشد، گفت: مدرسه نباید از جامعه بریده و روابطی خشک داشته باشد بلکه باید یک ارتباط مؤثر داشته باشد و کانون اصلی تحول، کسب تجربیات، فعالیت های فرهنگی، هنری و تربیتی، پیشرفت و حل‌وفصل مشکلات محله باشد.

در ابتدای این نشست اعضای هیات‌امنای انجمن اولیاء و مربیان در خصوص به این موضوع تاکید کردند که انجمن اولیاء و مربیان منشا تحولات خوبی در نظام تعلیم و تربیت است، سرمایه انسانی ارزشمندترین سرمایه‌ای است که انجمن اولیاء در اختیار دارد، مهم‌ترین نهاد اجتماعی نهاد خانواده است فضای عاطفی اخلاقی مذهبی علمی زمینه‌ساز رشد است، سو مدیریت و مشکلات اقتصادی دو عامل طلاق و همچنین آسیب‌ها در جامعه است، عدم استفاده از صاحب‌نظران در انجمن‌های اولیا و مربیان ضررش متوجه خانواده‌ها خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار