هزینه های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس در مازندران چقدر است و از کجا تامین می شود؟\

هزینه های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس در مازندران چقدر است و از کجا تامین می شود؟

  • کد خبر: 2110942
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1398 - 21:47

چطور می شود کاندیدایی چند میلیارد و یا بعضا چند ده میلیارد هزینه تبلیغات انتخاباتی اش باشد درحالی که مجموع حقوق و مزایا، حق جلسات و ماموریت ها و سایر دریافتی های قانونی دوران نمایندگی مجلس طی چهارسال به یک میلیارد نمی رسد؟!

به گزارش استنادنیوز، روز یکشنبه در مجلس دوفوریت قانون مهمی تصویب شد، قانونی که شاید سال‌ها مطالبه افکارعمومی مردم بود، علامت سوالی در ذهن ها که موجب تشکیک در شعار کلیدی تمام کاندیداها که همان خدمت به مردم می باشد، بوجود آورده است.

چطور می شود کاندیدایی چند میلیارد و یا بعضا چند ده میلیارد هزینه تبلیغات انتخاباتی اش باشد درحالی که حتی در صورت پیروزی در این قمار، مجموع حقوق و مزایا، حق جلسات و ماموریت ها و سایر دریافتی های قانونی دوران نمایندگی مجلس طی چهارسال به یک میلیارد نمی رسد؟ سوال بسیار ساده و روشن است اما آیا پاسخی شفاف برای آن وجود دارد؟! مابقی هزینه کردها در انتخابات طی دوران نمایندگی از چه طریقی جبران می شود؟

در مازندران نیز شنیده هایی از ریخت و پاش های برخی کاندیداها به گوش می رسد، از هزینه چندین میلیونی بابت کارت هدیه و ناهار در نشست خبری یکی از کاندیداها پیش از نام نویسی در قائمشهر ، تا هزینه های 200 تا 300 میلیونی ستاد انتخاباتی در شهرهای کوچک حوزه انتخابیه و هزینه های هنگفت برای جلب نظر لیدرهای انتخاباتی در مناطق مختلف حوزه های انتخابیه استان مازندران .

 کاندیداهای محترمی که با تبدیل موضوع شفافیت هزینه های انتخاباتی به مطالبه مردمی احیانا قصد پاسخ دارند، لطفا در نظر داشته باشند با مردم صادق باشند و با جملاتی مانند: کمترین هزینه تبلیغاتی را دارم و ماشینم را برای همین روزها کنار گاشته ام سعی در فریب مردم نداشته باشند.

همچنین بعضا شنیده شده کاندیدایی به هواداران خود گفته من انقدر جیبم پر هست که در مجلس فکر پر کردن جیبم را نداشته باشم! در پاسخ به این ادعا ضمن یادآوری سیری ناپذیری از مال و منال و جاه و مقام، باید پرسید چطور طی سالیان گذشته درحالی که جیب مردم درحال خالی شدن بود جیب مبارک شما در مدیریت مجموعه ها و مجتمع های مختلف تا این اندازه پر شد؟

برخی دیگر نیز منابع هزینه تبلیغاتی خود را حمایت های مردمی عنوان می کنند، این افراد لازم است پاسخ دهند، این حمایت ها از جانب مردم عادی که با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند بوده یا افراد رانت خواری که به رانت نمایندگی شما برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند؟ نماینده ای که با حمایت چنین افرادی وارد مجلس شود، نماینده مردم است یا نماینده این افراد؟ آیا چنین نماینده ای می تواند از حق مردم در مجلس دفاع نماید؟

استنادنیوز در آینده نزدیک تا انتخابات به شفاف سازی در خصوص هزینه های انتخاباتی کاندیداها و منابع تامین این هزینه ها خواهد پرداخت تا مردم بتوانند با آگاهی بیشتری به انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی بپردازند. با ما همراه باشید...



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار