بخشودگی مالیاتی سلبریتی‌های میلیاردی نارواست\

بخشودگی مالیاتی سلبریتی‌های میلیاردی نارواست

  • کد خبر: 2110903
  • چاپ
  • انتشار: 01 دی 1398 - 23:52

استناد نیوز، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با استناد به اصل ۳ قانون اساسی که در مورد رفع تبعیض ناروا است خطاب به دولت، گفت: بخشودگی مالیاتی سلبریتی‌های میلیاردی را چگونه توجیه می‌کنید؟

 

به گزارش استناد نیوز، علیرضا سلیمی در نشست علنی نوبت  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با بیان اینکه امروز گرفتار یک نوع مرجئه‌گری سیاسی هستیم، گفت: امروز اثری از مرجئه اعتقادی نیست اما آثار مرجئه سیاسی را به وضوح مشاهده می کنیم؛ مرجئه گری سیاسی یک خطر بالقوه و بالفعل در بستر سیاسی امروز ما است و باید با این منش مقابله کنیم و این ضرورت است نه اختیار.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشریح شاخص های مرجئه سیاسی، افزود: یکی از شاخص های مرجئه سیاسی تفکیک بین رفتار و شعار سیاسی است که متاسفانه اردوگاهی از کنشگران سیاسی به این وضعیت گرفتار شده اند در واقع شعار یک نوع می دهند اما عمل آنها نوع دیگری است؛ به عنوان مثال برخی از افراد شعار می دادند زنده باد مخالف من و برخی دیگر شعار می دادند به خدا پناه می برم از بستن دهان منتقدان و این شعار آنها بود اما رفتار آنها نوع دیگری است و بیشترین شکایت را در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی از نمایندگان منتقد داشتند.

وی ادامه داد: برخی ادعا می‌کردند که باید همه اصول قانون اساسی را مورد توجه قرار داد و می گفتند فلان اصل از اصول قانون اساسی از آسمان هفتم نازل نشده است و این افراد همان هایی بودند که بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی، مسئولیت اجرای این قانون را بر عهده دارند و شعار آنها عمل به قانون اساسی اما عمل آنها چیز دیگری بود؛ به عنوان مثال اصل 2 بند ج قانون اساسی می‌گوید قسط، عدل و استقلال سیاسی و اقتصادی. از آنها سوال می‌کنم آیا امتیازات ویژه‌ای که به بعضی افراد داده‌اند با شعارشان سازگاری دارد؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس دهم، یادآور شد: اصل ۳ بند ۳ قانون اساسی می‌گوید آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه؛ شعار این افراد این است و اما عمل‌شان فرق می‌کند پرسش اینجاست که چرا فضاهای ورزشی را اجاره می‌دهند؟ در حالی که حتی بر اساس قانون مجلس فضاهای مازاد باید اجاره داده شود مگر ما در شهرستان‌ها فضای ورزشی مازاد داریم؟

سلیمی با استناد به اصل ۳ بند ۹ که در مورد رفع تبعیض ناروا است، گفت: بخشودگی مالیاتی سلبریتی های میلیاردر را چگونه توجیه می کنید؟ بر اساس اصل ۲۰ قانون اساسی همه مردم اعم از زن و مرد به صورت یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی و سیاسی و اجتماعی برخوردار هستند؛ چرا بعضی آقازاده‌ها در چند هیات مدیره‌ عضویت دارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با استناد به اصل 22 قانون اساسی و اشاره به تورم اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: حیثیت، جان، مال، حقوق و مسکن و شغل افراد بر اساس قانون اساسی از تعرض مصون است آیا با این تورم موجود که در طول 20 سال گذشته بی سابقه بوده به مال مردم تعرض نکردید؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم، با بیان اینکه ویژگی دوم مرجئه گری سیاسی فرار از پاسخگویی است، تصریح کرد: ضریب جینی در سال 92 و امسال را با هم مقایسه کنید؛ 12 درصد افزایش یافته است یعنی فاصله بین فقیر و غنی بی سابقه افزایش پیدا کرد و شاخص فلاکت ۵۳.۲ شده و تنها یکبار در طول ۵۰ سال اخیر به این عدد رسیده بودیم.

وی با بیان اینکه تنها یک بار تورم به بیش از 40 درصد رسید اما 5 ماه تورم بالای 40 درصد است، گفت: بدهی دولت ۵۳ هزار میلیارد در طی چند سال گذشته بوده اما امروز ۳۴۷ هزار میلیارد شده؛ دلار سال ۹۴، ۳۴۰۰ تومان بود و دیروز ۱۲ هزار و ۹۴۰ تومان؛ هیچگاه در هیچ دولتی رشد اقتصادی منفی نبوده اما دولت روحانی رشد اقتصادی منفی ۴.۹ را تجربه کرده و این کارنامه آنها است و از پاسخ گویی فرار می‌کنند./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار