به گزارش استناد نیوز، احمدحسینزادگان در حاشیه مانور راهداری زمستانه با اشاره به پیشبینیهای سازمان هواشناسی در کاهش مخاطرات سیل، اظهار کرد: اگر پیشبینیها و هشدارها به موقع در اختیار دستگاههای اجرایی استان قرار نگیرد به دلیل محدودیتهای که در تامین ماشین آلات داریم با مشکلاتی مواجه میشویم.
وی با اعلام اینکه شاهد ارتقاء زیرساختهای جادهای استان مازندران نسبت به گذشته هستیم، تصریح کرد: پروژههای راهداری در محور فیروزکوه، گلوگاه، پل سفید و شیرگاه در حال انجام است.
استاندار مازندران با اعلام اینکه تعریض محور هراز همچنان ادامه دارد، گفت: روانسازی و ایمنی جاده برای افراد در حال تردد برای ما حائز اهمیت است.
وی با اعلام اینکه تخصیص اعتبار در بخش زیرساختهای جادهای هزینه نیست، بیان کرد: هر میزان هزینه در زیرساختها سرمایهگذاری محسوب شده و زمینهای ایجاد میشود که وقت و هزینه دستگاههای خدمات رسان در سایر بخشها اختصاص پیدا کند.
حسینزادگان با اعلام اینکه نسبت به سنوات گذشته حجم عملیات انجام شده ما در حوزه راهداری مناسبتر بوده است، گفت: ۶ محور مواصلاتی در استان داریم که ۶ درصد از تردد کشور از بین ۳۲ استان در آن انجام میشود که رقم قابل توجهی است.
وی با اشاره به وضعیت گردنههای برفخیز استان، گفت: اقداماتی که انجام میشود نقطه ایدهآل نیست ولی همه دغدغهها کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از تصادفات است که در بحث تصادفات کاهش مناسبی داشتیم.
استاندار مازندران اضافه کرد: یکی از راهکارهای کاهش تصادفات جادهای توجه به زیرساختها است که در این بخش نمره قابل قبولی داریم.
وی با اعلام اینکه در لایحه بودجه استان تامین اعتبار تکمیل آزاده راه تهران ـ شمال در محدوده استان پیشبینی شده است، گفت: یکی از گلوگاههای استان تکمیل و بهرهبرداری این محور است که که در لایحه بودجه استان پیشبینی و با کمک نمایندگان استان این خواسته دیرینه مردم را عملیاتی کنیم.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در بخش بیمه و توجه به مسائل هواشناسی باید حساسیتهای بیتشر اعمال شود، افزود: عدم توجه به این بخشها زمینه افزایش فشار به پرسنل خدماترسان در سطح محورهای استان میشود.
استاندار مازندران گفت: انتظار ما از مردم آگاهی بیشتر از بحث بیمه و خسارت، بحث هوا و تنظیم سفرها با وضعیت اقلیمی و آب و هوایی است که می تواند کمککار باشد.
وی درباره آخرین وضعیت چهار خطهکردن محور هراز گفت: بهسازی این مسیر در حال انجام است.
آزاد راه تهران ـ شمال از سال ۷۵ کلنگزنی شده و هر ساله اعتباراتی به این بخش اختصاص پیدا میکند.
نه تنها در این محور در سایر پروژههای راهسازی استان مازندران هم این چالش مواجه میشود، تکمیل و بهسازی محور هراز و ساری تاکام هم از دست پروژههای طولانی مدت و نیمهکاره است که هر سال زمان بهرهبرداری آن تمدید میشود./فارس