جعفرزاده: ضعف دولت در زنده کردن درآمدهای مالیاتی\

جعفرزاده: ضعف دولت در زنده کردن درآمدهای مالیاتی

  • کد خبر: 2110806
  • چاپ
  • انتشار: 27 آذر 1398 - 20:03

استناد نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد انحراف قابل توجه در حوزه‌های درآمدهای مالیاتی و سهم نفت در بودجه نسبت به برنامه ششم توسعه وجود دارد.

 

به گزارش استناد نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  از وجود انحراف قابل توجه در شاخص‌های لایحه بودجه سال 99 کل کشور با الزامات تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: به عنوان مثال دولت در زمینه دریافت مالیات بسیار ضعیف عمل کرده است به طوری که 24/5 درصد در سال 99 از برنامه ششم توسعه عقب هستیم یعنی (24 و نیم درصد نسبت به انچه در برنامه توسعه حکم شده کمتر مالیات دریافت میشود) بنابراین سازمان مالیاتی هنوز نتوانسته نه در سال 98 و نه سال 99 به تکلیف برنامه توسعه نزدیک کند.

مالیات نقش قوی‌تری از نفت در تامین مخارج کشور دارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان مالیاتی در وصول مالیات نسبت به سهم درآمد خود، از کل کشور عقب افتاده است و هنوز حداقل‌ وصول مالیاتی نیز محقق نشده در حالی که در برنامه به آن‌ها تکلیف شده است و دلیل آن هم این است که در حال حاضر مالیات نقش قوی‌تری از نفت در تامین مخارج کشور دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته براساس مالیات منطقی، مقبول و مشروع می‌چرخد، اضافه کرد: سازمان مالیاتی در سه موضوع معافیت مالیاتی، فرارهای مالیاتی و معوقات مالیاتی هیچ گزارش عملکردی ارائه نداده است و به نظر می رسد از اهداف برنامه توسعه عقب مانده است.

منابع حاصل از "فروش میعانات گازی" کجا می‌رود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین سهم نفت در بودجه از 34/1 درصد قانون بودجه سال 98 به حدود 10 درصد تقلیل یافته است البته در محاسبه این نسبت منابع حاصل از "فروش میعانات گازی" به پتروشیمی‌های داخلی و 16 واحد درصد سهم صندوق توسعه ملی که به حساب دولت واریز خواهد شد در نظر گرفته نشده است./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار