مجلس با طرح قانون نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت موافقت کرد\

مجلس با طرح قانون نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت موافقت کرد

  • کد خبر: 2110565
  • چاپ
  • انتشار: 17 آذر 1398 - 14:11

استناد نیوز- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت موافقت کردند.

 

به گزارش استناد نیوز، در ادامه جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی، درخواست دو فوریت برای طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت بررسی شد که دو فوریت این طرح مخالفت کردند در ادامه یک فوریت این طرح با ۱۱۲ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر تصویب شد.

حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان به عنوان نماینده متقاضیان دوفوریت این طرح گفت: هم اکنون بسیاری از نهادها از جمله فدراسیون‌ها، مناطق آزاد و دیگر نهادها به سفرهای خارجی می‌روند که از هیات نظارت بر سفرهای خارجی اجازه نیز نمی‌گیرند و گزارشی نیز در انتهای سفر خود ارائه نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه سفرهای خارجی از محل بیت‌المال تامین می‌شود، لازم است در شرایطی که بسیاری از مردم در تامین کالاهای اساسی خود نیز دچار مشکل هستند، تامین هزینه سفرهای خارجی نظام‌مند و علت سفر مشخص باشد.

کامران دستجردی با اشاره به ضرورت توجه به شفافیت و صرفه‌جویی در سفرهای خارجی ادامه داد: بنابر این طرح افرادی که به ماموریت‌های خارجی می‌روند باید علاوه بر کسب اجازه از هیات نظارت بر سفرهای خارجی، گزارشی نیز از پایان سفر خود ارائه کنند؛ دو فوریت این طرح نیز به این دلیل است که باید هر چه سریعتر از خسارات وارده به بیت‌المال پیشگیری شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار