استان مازندران به جرگه استان‌های معدن خیز کشور خواهد پیوست\

استان مازندران به جرگه استان‌های معدن خیز کشور خواهد پیوست

  • کد خبر: 211050
  • چاپ
  • انتشار: 04 بهمن 1395 - 21:14

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر شناسایی معادن جدید در استان اظهار کرد: استان مازندران در ردیف استان‌های معدن‌خیز کشور قرار خواهد گرفت.

محمد محمدپور در نشست بررسی مشکلات معدنکاران مازندران اعلام کرد: بخش معادن یکی از راهکارهای موثر و اساسی برای برون رفت از مشکلات کنونی اشتغال و درآمدزایی است.

وی از احیای پست سازمانی معاونت معدنی در استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از 2 هزار نقطه معدنی استان توسط شرکت الغدیر در حال شناسایی است.

محمدپور گفت: بزودی بخشنامه جدید وزارتخانه مبنی بر عدم صدور پروانه بهره برداری معادن طبقات یک تا سه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: گمانه‌های اکتشافی منجر به کشف معادن مس، طلا، نقره، بوکسیت، فسفات، گچ، زغال سنگ، فلورین و چند ماده معدنی دیگر شده که تحقیقات اکتشافی تکمیلی در حال انجام است.

محمدپور یادآور شد: استان مازندران همچون صنعت کمی دیرتر به جرگه استان‌های معدن خیز کشور خواهد پیوست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، بیشتر مشکلات معدنی استان را مربوط به معادن روباز شن و ماسه، پوکه معدنی و گچ دانست و افزود: کم بودن عرصه واگذاری و پلمپ بدون کارشناسی از طریق دستگاه‌های مختلف اساسی ترین معضل پیش روی معدنکاران استان است.

وی اظهار کرد: این نقیصه موجب می‌شود که معدنکار نتواند اصول کار را به‌خوبی رعایت کند و موانع بعدی زنجیروار به دنبال آن صورت گیرد.

رئیس انجمن معدن خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران نیز گفت: از 236 واحد معدنی دارای مجوز، 163 واحد دارای پروانه بهره برداری و 73 واحد غیرفعال است.

وی افزود: این استان دارای 10 واحد فعال زغال سنگ و 63 واحد شن بوده که از مجموع فعالیت‌های معدنی، حدود 5 هزار نفر به‌صورت مستقیم و حدود 20 هزار نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارند.

نائیجی تصریح کرد: تشکل‌ها در جهان امروز به‌عنوان یک نیاز مبرم جوامع شناخته شده و بواقع می‌توانند بازوان قوی برای سازمان‌ها و نهادها باشند.

در این نشست ، سرمستی رئیس کمیته شن و ماسه انجمن معدن مازندران، فعالیت‌های پیمانکاران، تلقین غیرواقعی درآمد سرشار واحدهای معدنی، فقدان تناسب طرح شهرک‌های شن و ماسه با واقعیت‌ها و اهداف و اقتضائات فعلی را بخشی از مشکلات اصلی بخش معدن اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار