محرومیت بودجه ‌ای غرب و شرق مازندران در خصوص مراکز رشد\

محرومیت بودجه ‌ای غرب و شرق مازندران در خصوص مراکز رشد

  • کد خبر: 2110416
  • چاپ
  • انتشار: 09 آذر 1398 - 13:48

  استناد نیوز، رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با اشاره به اینکه بودجه ‌مشخصی برای مراکز رشد غرب یا شرق مازندران نداریم، اظهار کرد: این موضوع بستگی به این دارد که چه میزان ظرفیت در هر منطقه ایجاد شود و بتوانند بهره‌برداری بکنند.

 

به گزارش استناد نیوز، علی معتمدزادگان  با اشاره به اینکه بودجه ‌مشخصی برای مراکز رشد غرب یا شرق مازندران نداریم، اظهار کرد: این موضوع بستگی به این دارد که چه میزان ظرفیت در هر منطقه ایجاد شود و بتوانند بهره‌برداری بکنند.

وی افزود: ما در پارک علم و فناوری معمولاً حدود ۶۰ درصد از بودجه سالانه خود را صرف حمایت از شرکت‌ها فارغ از اینکه از کدام منطقه مازندران باشند می‌کنیم و بر اساس نیاز مالی شرکت که در ارزیابی‌ها مورد تأیید قرار بگیرد حمایت از آن انجام می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با بیان اینکه البته فراز و نشیب‌هایی در بحث اختصاص بودجه وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه وجود صندوق پژوهش و فناوری استان مازندران که یک ظرفیت خوبی برای حمایت از شرکت‌ها است و با توجه به اینکه از لحاظ داشتن اعتبارات داخلی خودش و چه به لحاظ خط اعتباری که از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور دارد با شرکت‌هایی که صلاحیت دانش بنیان دارند و در خواست آنها در صندوق نوآوری کشور تأیید می‌شود اعتبار در اختیار صندوق پژوهش استان قرار می‌گیرد و آنها نیز در داخل استان باقی کارها را انجام می‌دهند و تسهیلات کم بهره داده می‌شود.

وی گفت: هم‌زمان با مجموعه‌هایی مثل بنیاد برکت و بانک رسالت، ما بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در این میان وجود دارد از ظرفیت آنها برای حمایت مالی از شرکت‌ها استفاده می‌کنیم ولی در مجموعه پارک علم و فناوری، حمایت مالی یکی از بخش‌هایی است که داده می‌شود و در کنار آن بیش از ۲۰ و خدمات از دفاتر کار گرفته تا راهنمایی و انواع مشاوره‌ها، کمک به بازاریابی، کمک به نمایشگاه‌های تخصصی، آموزش و توانمندسازی و دیگر برنامه‌های مختلف در طول سال برای شرکت‌های دانش بنیان داریم.

معتمدزادگان درباره وضعیت تهیه ساختمان مستقل برای مرکز رشد و فناوری نوشهر، تصریح کرد: در این زمینه یکی از خیران نوشهری ساختمانی را در اختیار پارک علم و فناوری قرار داد و با حمایت معاونت پارک علم و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری مازندران احداث و تکمیل می‌شود.

وی متذکر شد: این یک پروژه مشترک بین سازمان کتابخانه‌ها و پارک علم و فناوری مازندران است که در ۴ طبقه ساخته می‌شود و یک طبقه کتابخانه می‌شود و سه طبقه دیگر به پارک علم و فناوری مازندران برای مرکز رشد نوشهر که با کمک پارک علم و فناوری استان مازندران و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر حدوداً از ۵ سال قبل تاکنون راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران افزود: در حال حاضر یک فضای موقتی برای مرکز رشد نوشهر پیش بینی شده است و تا یکی دو ماه آینده در اختیار بعضی از واحدهای متقاضی قرار می‌گیرد تا ساختمان اصلی احداث شود.

وی درباره زمان بهره‌برداری از ساختمان در حال احداث، گفت: پیش‌بینی ما این است اگر بودجه‌‌ها برسد و مشکلی در اجرا و تأمین هزینه‌ها پیش نیاید، ساختمان مرکز رشد نوشهر در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار