تولید جایگزین پلاستیک با پسماند ماهی\

تولید جایگزین پلاستیک با پسماند ماهی

  • کد خبر: 2110360
  • چاپ
  • انتشار: 05 آذر 1398 - 19:53

استناد نیوز، محققان دانشگاه ساسکس انگلیس از تولید ماده جدیدی با استفاده از پسماند ماهی خبر داده اند که می تواند جایگزین پلاستیک شود. سازگاری با محیط زیست و انعطاف بالا از مزایای این ماده است.

 

 به گزارش استناد نیوز به نقل از اینترستینگ انجینیرینگ، این ماده جدید جایگزین پلاستیک تنها در کمتر از شش هفته تجزیه می شود و لذا آسیب چندانی به محیط زیست وارد نمی کند.

برای تولید این ماده جدید که ماریناتکس نام گرفته، تنها از روده ماهی ، پوست و فلس آن استفاده شده است. آزمایش های صورت گرفته نشان می دهد می توان این ماده را به راحتی جایگزین پلاستیک های یک بار مصرف کرد.

هر سال تنها در انگلیس ۵۰ میلیون تن پسماند ماهی تولید می شود و لذا ماده اولیه کافی برای تولید پلاستیک سازگار با محیط زیست ماریناتکس در دسترس است.

محققان برای پیوند دادن بخش های مختلف پسماند ماهی به یکدیگر و دستیابی به پلاستیک سازگار با محیط زیست، از ماده ای آلی به نام اگار استفاده کرده است که عصاره خشک شده نوعی جلبک قرمز محسوب می شود که در صورت حل شدن در آب جوش و سرد شدن مجدد به صورت ژل درآمده و ماهیتی چسبناک پیدا می کند. دانشگاه ساسکس فعلا بودجه ای ۴۱ هزار دلاری برای تجاری سازی این طرح در اختیار پژوهشگران مخترع قرار داده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار