آغاز جنگ در آفریقا / نیروهای نظامی نیجریه و سنگال وارد گامبیا شدند\
  • پس از حمایت شورای امنیت؛

آغاز جنگ در آفریقا / نیروهای نظامی نیجریه و سنگال وارد گامبیا شدند

  • کد خبر: 211009
  • چاپ
  • انتشار: 30 دی 1395 - 23:45

پس از حمایت شورای امنیت از اقدام نظامی برای حمایت از رئیس جمهور منتخب گامبیا، نیروهای نظامی جامعه اقتصادی غرب آفریقا وارد خاک این کشور شدند

به گزارش استناد نیوز به نقل از ای‌بی‎‌سی‌ نیوز، ارتش سنگال با هدف کنار زدن «یحیی جامع»، رئیس‌جمهور گامبیا، از قدرت وارد خاک این کشور شد. 

یحیی جامع پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته تا این لحظه حاضر به تحویل قدرت به «آداما بارو»، رئیس جمهور منتخب این کشور، نشده است. گفتنی است «یحیی جامع» از سال ۱۹۹۴ قدرت را در اختیار دارد.

شورای امنیت روز پنج‌شنبه در اقدامی که پشتیبانی تلویحی از اقدام نظامی در گامبیا به شمار می‌آید، اعلام کرد که از اقدامات «جامعه اقتصادی غرب آفریقا» برای انتقال قدرت در این کشور حمایت می‌کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که نیروهای نظامی جامعه اقتصادی غرب آفریقا از جمله سنگال و نیجریه وارد گامبیا شدند. این نیروها به سمت «بانجول» پایتخت گامبیا در حرکت هستند.

بارو در حال حاضر برای حفظ امنیت خود در سنگال به سر می‌برد. وی همچنین، امروز (پنج‌شنبه)، مراسم تحلیفش را در سفارت گامبیا در سنگال برگزار کرد.

گامبیا کشوری کوچک در غرب آفریقاست که در دل سنگال واقع شده و تنها با این کشور مرز زمینی دارد. همین امر موجب شده تا سنگال بتواند به سادگی گامبیا را محاصره کند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار