توانمند سازی کشاورزان و بهبود شرایط تولید از برنامه های عمران عباسی کالی \
  • اختصاصی استناد نیوز؛

توانمند سازی کشاورزان و بهبود شرایط تولید از برنامه های عمران عباسی کالی

  • کد خبر: 2111104033
  • چاپ
  • انتشار: 08 اسفند 1402 - 15:41

عمران عباسی کالی در جهت بهبود شرایط تولید محصولات کشاورزی در استان مازندران، برخی از برنامه های خود را ارائه داد.

به گزارش استناد نیوز، بخشی از درآمد غیر نفتی ایران براساس فروش محصولات کشاورزی ایجاد می شود. مناطق شمالی به ویژه استان مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک به قطب کشاورزی کشور معروف است. 

در چند سال اخیر به دلیل کمبود مواد سمی، بذر، نبود بازار، عدم حمایت دولت و .... کشاورزان با مشکلات بسیاری همراه شده اند. برخی از کشاورزان هم ترجیح داده اند با فروش زمین های کشاورزی به فعالیت دیگری مشغول شوند که این روند ضربه های شدیدی به صنعت کشاورزی کشورمان وارد کرد. 

عمران عباسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معتقد است وقتی این روزها؛ کشاورزان جهان به تجهیزات و تکنولوژی به روز مجهز هستند کشاورزان مناطق شمالی به دنبال ساده ترین روش کشاورزی و کمبودهای بسیاری در بخش تولید هستند. به اعتقاد او توانا سازی کشاورزان در یکجا ممکن است آن هم در خانه ملت که کشاورز در آن سهم بسزایی دارد. 

 امروز که دنیا به سمت هوشمند سازی پیش می رود و به دلیل استفاده های نا بجا از اب های زیر زمینی، کشاورزان با کمبود آب و شرایط نامساعدی به سر می برند باید با استفاده از روش های نوین راهکارهای جدید ارائه داد. 

عباسی که در همین زمین های کشاورزی در مناطق سوادکوه مازندران بزرگ شده، نسبت به سختی های کشاورزان و زحمت های آنها آشنا است و در خانه ملت می داند اکنون کدام قسمت از منطقه مازندران برای تولید کشاورزی چه مشکلاتی دارد و به چه تجهیزات کشاورزی نیازمند است؟. 

قطعا کشاورزان در این عرصه نیاز به فردی دارند که صدای آنها را بشنود و نسبت به نکات و خواسته های آنها آشنا باشد. 

عباسی معتقد است باید از زمین های استان مازندران در بخش صنعت کشاورزی بهره برد و با توانا سازی کشاورزان شرایط تولیدات محصولات کشاورزی را ارتقا داد تا در نتیجه با کمک آنها بخش اقتصاد غیر نفتی ایران ارتقا یابد. تامین نیازهای داخلی و گسترش صادرات می تواند نور امیدی در دل کشاورزان ایجاد کند تا آنها بدون واسط بتوانند شرایط اقتصادی خود را ارتقا دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار