بهره مندی۱۰هزار نفر از مشترکین سوادکوه شمالی از طرحهای آبرسانی در دهه ففجر\

بهره مندی۱۰هزار نفر از مشترکین سوادکوه شمالی از طرحهای آبرسانی در دهه ففجر

  • کد خبر: 2111103995
  • چاپ
  • انتشار: 21 بهمن 1402 - 18:26

با بهره برداری از طرحهای آبرسانی به شهر شیرگاه و روستاهای شهرستان سوادکوه شمالی در دهه فجر امسال، ۱۰هزار نفر از مشترکین از مزایای آن برخوردار شدند.


به گزارش استناد نیوز، مدیرعامل آبفامازندران در این مراسم ضمن اشاره به اینکه، این استان نگین سبز کشورماست ولی با مشکل کمبود آب مواجه است گفت: به همین منظور با شناسایی مناطق دارای مشکل، کتابچه تنش آبی را تدوین کردیم تا براساس نقشه راه گام برداریم.
بهزاد برارزاده با بیان اینکه زیرساختهای موجود پاسخگوی نیاز استان به ویژه در ایام تعطیل و تابستان نیست افزود: به همین دلیل برای تامین آب شرب هم استانی های عزیز، صرفا به اعتبارات ناچیز تخصیص داده شده، اکتفا نکردیم و به سمت منابع دیگر از جمله استفاده از ظرفیت خیرین آبرسان، بنیاد برکت و.... نیز پیش رفتیم.

آب
او ادامه داد: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از محل تنش آبی کشور اعتبار داریم و براساس نگاه ویژه دولت سیزدهم ، بیش از ۸۷۰ پروژه تنش آبی در استان مازندران فعال و در حال اجراست.
مدیرعامل آبفامازندران، اظهار داشت: طرحهای مختلف آبرسانی در ۲۰۰ روستا با مشارکت بسیج سازندگی و ۱۳۵۰ روستای مازندران در قالب محرومیت زدایی در حال انجام است.
برارزاده در ادامه به افتتاح طرح آبرسانی به شهر شیرگاه و روستاهای سوادکوه شمالی اشاره و تصریح کرد: این طرح از نظر کمیت و کیفیت در منطقه اقدام بزرگی است ، کار دشواری بوده که با کمک همه عزیزان به ثمر نشست.
او ادامه داد: در این طرح، ۲دهنه چشمه با ظرفیت ۳۰ لیتردر ثانیه بهسازی شد و ۳۵۰۰ متر خط انتقال به قطر ۲۰۰ میلی متر به اجرا در آمد.
مدیرعامل آبفامازندران اعتبار هزینه شده این طرح را ۱۵۰ میلیارد ریال و جمعیت برخوردار آن را ۱۰هزار نفر عنوان کرد.
فرماندار شیرگاه نیز در سخنانی با اشاره دشورای و صعب العبور بودن منطقه و تلاش کارکنان آبفا در اتمام و به بهره برداری رساندن این طرح گفت: از مدیرعامل شرکت و تمامی دست اندرکاران این طرح تشکر می کنم.
امام جمعه شیرگاه نیز ضمن دعوت از تمامی اقشار جامعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، همدلی و همبستگی مسئولان و مردم را در اجرای طرحهای عمرانی لازم و ضروری دانست.

آب



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار