اجازه نمی‌دهیم تالاب های مازندران به تاریخ بپیوندد\
  • استاندار مازندران؛

اجازه نمی‌دهیم تالاب های مازندران به تاریخ بپیوندد

  • کد خبر: 2111103969
  • چاپ
  • انتشار: 14 بهمن 1402 - 13:18

استاندار مازندران، گفت: جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به امر محیط زیست دارد و ما اجازه نمی دهیم تالاب های این استان به تاریخ بپیوندد.

به گزارش استناد نیوز، سیدمحمود حسینی‌پور روز شنبه در آیین روز جهانی تالاب‌ها به مناسبت پنجاه‌وسومین سالگرد امضای کنوانسوین رامسر، این شهر را خاستگاه فعالیت‌های محیط زیستی برشمرد و افزود: طبیعت گردشگری و تکمیل زنجیره گردشگری برنامه مهم در جهت احیای تالاب های مازندران است و به طور قطع در حفظ و صیانت از تالاب ها با همه توان و امکانات و انگیزه مردمی آن تلاش خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این تالاب ها باید به مقصد گردشگری داخلی و بین المللی تبدیل شود و ضرورت مدیریت و احیای تالاب ها براساس یک رویکرد جامع نگر و یکپارچگی در سطح حوضه آبریز و نهادینه کردن روش های مشارکتی مبتنی بر مدیریت زیست بومی و مشارکت همه ذی نفعان و جوامع محلی بر فرآیند تصمیم سازی از راهکارهای برون رفت از این چالش هاست.

حسینی پور، خاطرنشان کرد: کنوانسیون رامسر از نخستین و پیشروترین معاهدات زیست‌ محیطی است که حفاظت خردمندانه از تالاب‌ها را توسعه داده است.

وی نظارت‌های مردمی‌ را از ویژگی های این معاهده بین المللی برشمرد و اظهارداشت: اهداف مهم این کنوانسیون استفاده عاقلانه عمومی از تالاب‌هاست.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: کنوانسیون رامسر استفاده پایدار از تالاب را ترویج کرده است و استفاده از این اکوسیستم باید هوشمندانه باشد تا افزایش آگاهی جهانی برای مردم سیاره زمین شکل گیرد.

حسینی پور، استان مازندران را دارای ۲ اکوسیستم جلگه‌ای و کوهستانی و غنی توصیف و اضافه کرد: این تنوع آب و هوایی موجب غنای زیستی و چشم‌انداز زیبای خدادادی شده است و جنگل‌های کهن هیرکانی که سن آن به ۴۰ تا ۶۰ میلیون سال می‌رسد، در مازندران واقع شده است.

وی با بیان این که مازندران به مساحت ۱۰۵ هزار هکتار؛ ۲۱ تالاب و ۸۰۰ آب بندان دارد، گفت: ایران دارای بیشترین تنوع تالاب ها در جهان است که از مجموع ۴۲ تالاب شناخته شده ۴۱ نوع در ایران به ثبت رسیده است.

به گفته وی تالاب بین المللی میانکاله و فریدونکنار و ۸۷۰ آب بندان کوچک و بزرگ از نعمت های الهی بوده که در مازندران واقع شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار